کد خبر: 39029
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
گوشت

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در دی ماه امسال قیمت گوشت گوسفند با ۱۵.۳ درصد افزایش نسبت به آذرماه رکورددار افزایش قیمت ماهانه در میان کالاهای اساسی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، مرکز آمار ایران تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور در دی ماه امسال را اعلام کرد. بر این اساس در گروه نان و غلات، برنج خارجی درجه یک با ٣.٨ درصد و رشته آش با ٢.٨ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها نیز گوشت گوسفند با ١٥.٣ درصد، ماهی قزل آلابا ٧.٩ درصد وگوشت گاو یا گوساله با ٧.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت و مرغ ماشینی با ٢.٧- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

 گوشت گوسفند رکورددار افزایش قیمت کالاهای اساسی در دی‌ ماه

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن هم مربوط به شیرخشک با ٣.٥ درصد و تخم مرغ ماشینی با ٣.١ درصد است. همچنین در این گروه بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به روغن مایع با ١.٤- درصد بوده است.

در گروه میوه و خشکبار هندوانه با ٢٥.٥ درصد، موز با ٢١.٢ درصد و انار با ١٣.٠ درصد بیشترین رشد قیمت ماهانه را دااشته اند. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با ٥.٨- درصد است.

به علاوه پیاز در گروه سبزیجات و حبوبات با ٤٣.٩ درصد بیشترین رشد قیمت ماهانه را داشته است. در این گروه بادمجان با ٢٩.٥ درصد و کدو سبز با ١٦.٣ درصد افزایش قیمت داشته اند.

همینطور در گره قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها چای خارجی بسته‌ای و نوشابه گازدار با ٣.١ درصد رشد قیمت نسبت به اذر داتشه اند.

 گوشت گوسفند رکورددار افزایش قیمت کالاهای اساسی در دی‌ ماه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =