کد خبر: 39020
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
ماهی

فرماندار شادگان از رهاسازی ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی از نوع بومی در تالاب بین المللی شادگان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، جمال صالح زاده به رهاسازی ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب بین المللی شادگان به منظور احیای ذخایر ماهی‌های تالابی اشاره کرد و گفت: ماهی‌های رها شده از نوع برزم و عنزه هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۳ مرحله در این تالاب رهاسازی شده است، افزود: حفظ و بازسازی ذخایر آب‌های داخلی، اشتغال و بهبود معیشتی ساکنان روستاهای اطراف تالاب و روستای گردشگری صراخیه از اهداف این طرح است.

آقای صالح‌زاده از دیگر اهداف رهاسازی بچه ماهی در تالاب شادگان را توانمندسازی روستاییان محلی از نظر اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: در چند سال اخیر این طرح با موفقیت انجام و کمک بسیاری به اهالی روستاهای حاشیه تالاب شد.

به گفته فرماندار شادگان؛ بچه ماهی‌های رها شده متناسب با محیط محلی شادگان هستند و تلاش برای این است که تالاب بین المللی شادگان محل امنی برای رشد و تکثیر بچه ماهی‌ها باشد.

صالح‌زاده می‌گوید: کارهای اساسی برای رفع مشکلات تالاب شادگان انجام شده تا شرایط اشتغال در منطقه بهبود یابد، ضمن اینکه توسعه حوزه گردشگری و آبزی پروری نیز هدفگذاری شده است.

تالاب بین المللی شادگان در جنوب خوزستان، با حدود ۵۰۰ هزار هکتار در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =