کد خبر: 39016
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
دیمزار

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: این طرح در سطح ۲۰۰ هزار هکتار از دیم‌زارهای فارس اجرا شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، محمد مهدی رنجبر در این باره گفت: این طرح در دیم‌زارهای فارس برای تحقق افزایش تولید، کمک به بهبود معیشت کشاورزان دیم‌کار و ترویج کشاورزی حفاظتی از طریق رعایت تناوب زراعی و نگهداری حداقلی ۳۰ درصد بقایا در سطح دیمزارها انجام شده است.

وی کاشت در راستای عمود بر شیب زمین، کمک به ترویج استفاده از بذور گواهی شده و بذر مال شده با روی فسفات در دیمزارها، کمک به ایجاد مزارع الگویی-ترویجی برای بازدید کشاورزای دیمکار، کمک به دلگرم کردن کشاورزان دیمکار برای کاشت زمین‌ها از طریق یارانه ۵۰ هزارتومانی برای هر هکتار بیمه محصولات دیم و تامین ۳۳ عدد خودرو برای ۱۴ تا از شهرستان‌های تحت پوشش طرح، ترویج کاشت دانه‌های روغنی کاملینا و گلرنگ و همچنین گیاهان دارویی و گیاهان علوفه‌ای و ترویج استفاده از ادوات کشت مستقیم، سمپاش، زیر شکن و دیگر ادوات مورد نیاز دیمزارها به کمک تامین اعتبار لازم برای خرید ادوات مذکور به صورت وام چهار درصدی با مشارکت بانک ملی استان را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس ادامه داد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان تا ۴ بهمن‌ماه امسال سطح ۲۰۰ هزار هکتار ابلاغی به طور کامل اجراء شده،همچنین سطح بیمه ۴۹ هزار و ۳۳۵ هکتار و سطح کشت مستقیم ۴۳ هزار و ۶۸۷ هکتار بوده است.

رنجبر با بیان اینکه این طرح در ۱۴ شهرستان فارس اجرا می‌شود، یادآور شد: در طرح جهش دیم زارها به کشاورزانی که در این طرح مشارکت کنند تسهیلات کم بهره برای خرید تجهیزات کشاورزی ارایه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =