رئیس شورای استان البرز

مدیرعامل خبرگزاری حوزه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که به مناسبت افتتاح نمایندگی این خبرگزاری در استان برگزار شد، به تبیین رویکرد و اهداف این خبرگزاری پرداخت.

به گزارش روستانیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، در این نشست با بیان اینکه وقتی صحبت از حوزه می‌شود گاهی اوقات معنای روحانیت به ذهن متبادر می‌شود و گاه سازمان و تشکیلاتی که به تربیت روحانیت می‌پردازد،افزود: وقتی امروز از سازمان حوزه و روحانیت سخن می‌گوییم از سازمان مردم‌نهادی یاد می‌کنیم که با ایجاد تشکیلات منسجم چندین نهاد اعم از مرکز حوزه علمیه خواهران و برادران، جامعه الزهرا، جامعه المصطفی و دیگر نهادها مثل سازمان تبلیغات اسلامی و بیش از ۲۰۰ مرکز عالی از مجتمع و مرکز تخصصی و بیش از هزار مدرسه تخصصی آموزشی الهیات به معنای عام و قریب به ۴۰۰ هزار دانش‌پژوه ملی و بین‌المللی خواهر و برادر در کل کشور را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طلاب خواهر و برادر در این حوزه‌ها در رشته‌های تخصصی در سه مقطع سطح یک، دو، سه، به اضافه سطح عالی به کسب علم پرداخته و با کسب مدرک سطح چهار از حوزه علمیه فارغ‌التحصیل می‌شوند،به قدمت بیش از 1000 ساله حوزه علمیه اشاره و عقبه آن را از سلسله جنبانی حَضَرات معصومین در عصر صادقین از حله و کربلا تا ایران قدیم دانست و ادامه داد: هم اکنون دانش‌پژوهان از ده ملیت مختلف در این نظام آموزشی به تحصیل مشغول هستند. مدیرعامل خبرگزاری حوزه ضمن اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و علمی حوزه‌های علمیه در عرصه ملی و بین‌المللی گفت: بیش از ۱۵۰ نشریه علمی در سطح ملی و بین‌المللی از سوی دانش‌پژوهان حوزوی تهیه و منتشر شده که بسیاری از مقالات علمی آن‌ها در عرصه‌های بین‌المللی درخشیده‌ است.

حجت الاسلام والمسلمین برته عرصه خبر و رسانه را رسالت‌ ذاتی حوزه علمیه عنوان کرد و افزود: حوزه علمیه اساساً یک نهاد خبری و رسانه‌ای است که با فرهنگ عجین شده و در واقع نهادی است که آمده خبر را از یک منبع موثق دریافت و به مردم ابلاغ کند. وی ضمن قدردانی از تعامل و همکاری اصحاب رسانه از آنان خواست این خبرگزاری را خانه خود دانسته و حال که این خبرگزاری بعد از دو دهه فعالیت در استان البرز نیز آغاز به فعالیت کرده است، در بازنشر اخبارِ آن یاری‌رسان حوزه علمیه باشند.

در ادامه این نشست که به جلسه پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه سپری شد، حجت الاسلام والمسلمین برته، ضمن پاسخگویی شفاف به اصحاب رسانه گفت: همکاری اصحاب جراید با این خبرگزاری به مراتب مضاعف و بیشتر از انتظار ما بوده که امید داریم این ارتباط دوسویه و زیست طرفینی و مومنانه در استان البرز نیز رقم بخورد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =