کد خبر: 38983
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
تغییر کاربری اراضی کشاورزی

معاون سازمان امور اراضی کشور گفت: سود تغییر کاربری اراضی کشاورزی از قاچاق مواد مخدر بیشتر و همکاران ما در شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی با تهدید مواجه هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، اصغر رفیعی معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور ،‌افزود: ۱۸.۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور وجود دارد که با حدود ۶۰۰ نفر نیروی گشت برای نظارت و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، کار بسیار دشوار است.

سود سرشار متخلفان با تغییر کاربری اراضی کشاورزیوی اضافه کرد: متخلفان سودی که از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به دست می‌آورند شاید از قاچاق موادمخدر نیز بیشتر باشد.

رفیعی ادامه داد: با وجود کمبود نیروی انسانی برای نظارت و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، حدود ۶۸ هزار مورد در سال جاری شناسایی شده که این امر نشان از کار بزرگ همکاران ماست که در شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی حتی از متخلفان کتک می‌خورند یا ماشین آن‌ها چپ می‌شود لذا باید مشکلات ناظران سازمان امور اراضی منعکس شود.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه شهرداری‌ها امکانات و نفرات زیادی دارند که می‌توانند برای حفظ اراضی کشاورزی ما را یاری کنند، گفت: شهرداری‌ها حریم‌های بیشتری برای توسعه شهرها در نظر گرفته اند که همین امر نیز منجر به تغییر کاربری اراضی کشاورزی خواهد شد.

وی تاصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر حفظ کاربری اراضی کشاورزی تاکید دارند و به درستی حتی حفظ خاک را مهم‌تر از منابع آبی می‌دانند؛ کل کشور باید برای تامین امنیت غذایی دست به دست هم دهند و از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری به عمل آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =