کد خبر: 38975
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
آبرسانی

نماینده مردم چابهار گفت: آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار۵۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح جهاد آب رسانی انجام می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، معین الدین سعیدی در مورد طرح جهاد آب رسانی در کشور گفت: مشکلاتی در حوزه تامین آب در کشور وجود دارد که با نگاه ویژه دولت و مجلس به حوزه آب رسانی پروژه بزرگی تحت عنوان جهاد آب رسانی در حال انجام است.

نماینده مردم چابهار با بیان اینکه تاکنون ۲۵ درصد این طرح اجرایی شده است، گفت: در پروژه جهاد آب رسانی ۱۷۵۱ روستای استان سیستان و بلوچستان با اعتباری بالغ بر ۴۸۳۰ میلیارد تومان به شبکه آب رسانی وصل شد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با یادآوری این نکته که این استان پایین ترین سرانه دسترسی به آب شرب را در کشور دارد، افزود: وزارت نیرو گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته است و در حوزه سواحل مَکران هم ۳۱۵ روستا در قالب اعتبارات محرومیت زدایی طرح جهاد آب رسانی با محوریت قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) به شبکه آب رسانی متصل شدند.

سعیدی تصریح کرد: همچنین مقرر شد ۲ هزار روستای کشور با همکاری وزارت نیرو و خیرین آب رسانی از نعمت آب شرب برخوردار شوند که از این تعداد روستا ۵۰۰ روستای آن در استان سیستان و بلوچستان هستند.

نماینده مردم چابهار تصریح کرد: شاخص دسترسی به آب شرب در استان سیستان و بلوچستان پایین ترین شاخص را دارد و در برخی از شهرستان‌ها ۱۹ درصد بوده که امیدواریم در افق ۳۰ ماهه این پروژه به بالای ۹۰ درصد برسد.

نماینده مردم چابهار اضافه کرد: سهم تخصیص این اعتبارات باید متناسب با حجم قرارداد باشد یعنی در استانی که بیشترین مشکل دارد تخصیص اعتبارات هم متناسب با همین میزان قرارداد باشد و اینگونه نباشد که عددی که در برنامه و بودجه برای استانی که سرانه آب شرب بالایی دارد همانند استان های محروم باشد.

وی افزود: آنچه که ما از سازمان برنامه بودجه می‌خواهیم این است که سهم تخصیص جهاد آب رسانی متناسب با حجم قرادادها و با اولویت استان های کم برخوردار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =