کد خبر: 38971
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳
کشتی

نخستین جشنواره کشوری کشتی گورش نونهالان به میزبانی شهرستان مرزی مراوه‌تپه استان گلستان بعد از چندین ساعت رقابت جمعه شب به کار خود پایان داد و تیم‌های برتر معرفی شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، نخستین جشنواره کشوری کشتی گورش نونهالان ویژه متولدان ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ با حضور حدود ۲۰۰ ورزشکار امروز جمعه به میزبانی روستای یانبلاغ بخش گلیداغ شهرستان مرزی مراوه‌تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان برگزار شد.

۱۶ تیم از استان‌های خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، مازندران، سمنان، تهران، فارس و گلستان در این جشنواره یک روزه در هشت وزن ۳۰، ۳۵، ۴۰، ۴۵، ۵۰، ۵۵، ۶۰ و مثبت ۶۰ کیلوگرم در سالن ورزشی علوی روستای یانبلاق با هم رقابت کردند.

در پایان این رقابت‌ها نونهالان تیم خراسان شمالی الف با کسب سه مدال طلا و دو نقره در جایگاه نخست ایستادند و تیم‌ گلستان الف با ۲ طلا، ۲ نقره و سه برنز مقام دوم را از آن خود کرد.

همچنین تیم‌های خراسان شمالی ب با دو طلا و دو نقره و گلستان ب با یک طلا، دو نقره و پنج برنز سکوهای سوم و چهارم را از آن خود کردند.

در بخش انفرادی «یعقوب کمالی» از تیم خراسان شمالی الف، «بلال آبدار» از تیم گلستان الف، «محسن صدوقی» از تیم خراسان شمالی ب، «افشین محمدی» از تیم خراسان شمالی الف، «فرزاد صابری» از تیم خراسان شمالی ب، «علیرضا کرد» از تیم گلستان ب، «محسن پدرام» از تیم خراسان شمالی الف و «رحمت الله محمدی» از تیم گلستان الف مدال‌های طلای این رقابت‌ها را به‌دست آوردند.

مسوول انجمن گورش کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای نخستین بار این جشنواره یک روزه با رویکرد شناسایی استعدادهای برتر گورش در سنین پایه زیر نظر انجمن گورش و فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی برگزار شد.

منصور ساریخانی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار گورش‌کار در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در گلستان فعالیت دارند، افزود: گورش نوعی از سبک کشتی با شال است که به غیر از مسابقات رسمی، در بین ترکمن‌ها در مراسم و جشن‌های شادی و عروسی‌ همراه با جوایز نفیس برگزار می‌شود و با وجود سابقه زیاد ایران در این رشته هنوز آمار دقیقی از تعداد ورزشکاران آن در سطح کشور در دست نیست.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۰۸ پارچه آبادی دارای کُد شناسایی سکونت دارند.

از مجموع جمعیت مراوه‌تپه حدود ۳۰ هزار نفر آنها در یک نقطه شهری، ۴۹ روستا و ۲۵ نقطه جمعیتی بخش گلیداغ این شهرستان زندگی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =