آسفالت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آسفالت ۲۳۵ کیلومتر راه روستایی سخت گذر استان با اعتبار افزون بر ۹۶۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

به گزارش روستانیوز، عابد محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:طبق سیاست دولت سیزدهم تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت خواهند شد که در این رابطه از ابتدای دولت از مجموع ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی که باد آسفالت شود، ۱۳۰ کیلومتر در مناطق مختلف استان بهسازی و آسفالت شده است.

وی افزود: تاکنون ۵۲ درصد مجموع راه های روستایی استان آسفالت شده اند و پیش بینی می شود برای آسفالت باقی مانده روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: امید است تا پایان دولت مردمی و عدالت محور سیزدهم تمامی راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت شود.

محمدی ابراز کرد: برای نخستین بار امسال از همین اعتبارات ملی مبلغی برای نگهداری ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی استان شامل لکه گیری و روکش آسفالت تخصیص یافته است.

محمدی عنوان کرد: برای بخش زیادی از این ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد پیمانکار مشخص شده و برخی هم در حال مناقصه و در حال مطالعه است.

چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده است.

استان کهیگلویه و بویراحمد با داشتن ۲ هزار و ۲۳۲ روستا و با جمعیتی قریب به ۳۱۵ هزار و ۴۸۶ نفر ، بیش از ۴۴درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد.

کهگیلویه و بویراحمد استانی با توپوگرافی خاص و کوهستانی است که بیشتر روستاهای آن در مناطق سخت گذر واقع شده و طی چند دهه گذشته ۴۰۰ روستای آن به دلیل ناهمواری راه خالی از سکنه شده که با رویکرد محرومیت زدایی دولت سیزدهم نهضتی در بهسازی و آسفالت راه ها به وجود آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =