کد خبر: 38967
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: ۸۹ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۵۲ هزار و ۷۹ نفر در دولت سیزدهم به اینترنت سیار متصل شد.

به گزارش روستانیوز، سیدعلی مرتضوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد روستا با نصب و راه اندازی ۱۶ سایت جدید تلفن همراه و ارتقای تکنولوژی ۴۲ سایت تلفن همراه اول از نسل دوم به نسل سوم و چهارم به اینترنت سیار متصل شدند.

وی افزود: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) تامین شده است.

مرتضوی گفت: تا به امروز تمام شهرهای خراسان شمالی از پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردار و بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه تلفن همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی یادآور شد: بر اساس برنامه های ابلاغی وزارتخانه، تامین پوشش و اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دارد.

ابلاغ اجرای طرح فیبر نوری در شیروان

مرتضوی با اشاره به ابلاغ اجرای طرح فیبر نوری در شیروان، خاطرنشان کرد: این میزان فیبر نوری در هفت مسیر؛ شیروان به گلیان و تکمیل دهستان، شیروان به زوارم و تکمیل دهستان، شیروان به اوغاز و تکمیل دهستان سیوکانلو، کوسه به نامانلو و تکمیل دهستان جیرستان، ینگه قلعه به زیدر سرانی و دهستان قوشخانه بالا، علی محمد به سنجد و تکمیل دهستان قوشخانه پایین، لوجلی_سجادآباد و تکمیل دهستان تکمران اجرایی خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر شیروان طرح فیبر نوری در سایر شهرستان های استان نیز با اعتبار استانی در دستور کار قرار دارد.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در خراسان شمالی ۱۳۸.۴۹ درصد است و یک میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار دارد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =