کد خبر: 38948
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
گردشگری

استاندار سمنان از رشد ۶۰۰ درصدی اعتبارات حوزه تامین زیرساخت‌های گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در سال ۱۴۰۱ ، نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سیدمحمدرضا هاشمی ۶بهمن ماه در سومین جلسه انجمن میراث فرهنگی استان سمنان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مطیعی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دشتی اردکانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون گردشگری و کریمی مدیر کل پارلمانی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در استانداری سمنان برگزار شد اظهار کرد: استان سمنان به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر و قرار گرفتن در مسیر مشهدالرضا (ع) و شهر مقدس قم، به عنوان بین الحرمین نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: همچنین اعتبارات تملک دارایی در حوزه زیر ساخت های گردشگری از پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است

استاندار سمنان با بیان اینکه صنعت گردشگری ، صنعتی درآمد زا و زودبازده است تصریح کرد: برای تامین و تجهیز زیرساخت های گردشگری نیازمند عزم ملی هستیم.

وی با بیان اینکه۱۳۰۰ کیلومتر مسیر رفت و برگشت استان سمنان در مسیر بین الحرمین است گفت: متاسفانه به دلیل نبود زیر ساخت‌ها و امکانات گردشگری و اقامت مسافران در استان سمنان ، شاهد تصادفات جاده‌ای هستیم.

هاشمی بر لزوم بهره گیری بیشتر از ظرفیت های گردشگری استان تاکید و خاطرنشان کرد: باید زیرساخت های گردشگری با هدف ماندگاری مسافر ایجاد شود.

استاندار سمنان گفت: مجتمع بین راهی در مسیر آرادان و سرخه با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد و ضروری است زیر ساخت های سایر نقاط استان نیز که دارای ظرفیت گردشگری می باشند ، تجهیز شوند.

رئیس انجمن میراث فرهنگی استان سمنان به تعدد جاذبه های گردشگری استان پرداخت و افزود: بالغ بر ۸۹۶ اثر ، معادل سه درصد از آثار ثبت شده ملی مربوط به استان سمنان است

استاندار سمنان ادامه داد: این استان در مسیر جاده ابریشم واقع شده و اخیرا نیز به عضویت اتحادیه شهرهای جاده ابریشم درآمده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای ۴۰ روستا با ظرفیت گردشگری است اضافه کرد: این استان با ۳۰ منطقه گردشگری و دو شهر نمونه گردشگری ظرفیتی مناسب برای اقامت مسافران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =