استاندار آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: روند الحاق اراضی به محدوده روستاها با هدف تولید مسکن و ایجاد نواحی صنعتی در جوار روستاهای استان تسریع یافته و شیوه نامه مخصوص آن ابلاغ شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جمع اهالی روستای صفاخانه شاهین دژ افزود: طبق شیوه نامه ابلاغی به فرمانداری ها با کمک بنیاد مسکن و جهادکشاورزی شناسایی اراضی قابل الحاق به محدوده روستا در دستور کار قرار گرفته و در زمان کمتر از ۲ ماه باید روند اجرایی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه روستاییان، تولیدکنندگان جامعه هستند، ادامه داد: با الحاق اراضی، اهدای زمین و تسهیلات کم بهره برای ساخت مسکن جوانان در روستاها فراهم شده و از مهاجرت به شهرها جلوگیری خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: علاوه بر تولید مسکن ایجاد ناحیه های صنعتی در جوار روستا برای کمک به بحث اشتغال از طریق فرآوری محصولات تولیدی و عدم خام فروشی می توان بر قدرت اقتصاد روستاییان افزود.

معتمدیان با بیان اینکه اجرای پروژه های اقتصادی نیازمند همکاری و مشارکت روستاییان است، گفت: دولت آیت الله رییسی تمام تلاش خود را برای محرومیت زدایی و توسعه بخش روستایی و محرومان به‌کار گرفته و در بخش های مختلف حمایت مالی کرده است.

وی با اشاره به اینکه خدمات دولت در بخش روستایی قابل توجه و قدردانی است، بیان کرد: اهدای تسهیلات ویژه به ساخت مساکن روستایی، پرداخت تسهیلات ویژه اشتغال فراگیر روستایی در کنار ارایه خدمات رفاهی در دور افتاده ترین روستاها نشان از توجه دولت روستاییان دارد.

وی اضافه کرد: علی رغم صعب العبور بودن روستاها و هزینه های گزاف گازرسانی هم اکنون در تمام مناطق استان عملیات گازرسانی در حال اجرا بوده تا هموطنان در تمام نقاط استان به صورت عادلانه از خدمات دولت بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه دولت به‌دنبال تثبیت جمعیت روستایی است، اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم باید سبب ماندگاری مردم در روستاها و مانع از مهاجرت آنان شد.

همچنین استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه سفر به شهرستان شاهین دژ با حضور در شهرک صنعتی این شهرستان، ضمن بازدید از زیر ساخت های این شهرک، از کارخانه تصفیه شکر بازید و از نزدیک مسائل و مشکلات این واحد تولیدی را بررسی کرد.

محمدصادق معتمدیان صبح روز پنجشنبه در بیست و دومین و آخرین سفر شهرستانی خود به شاهین دژ با حضور در مزار شهدای شهرستان با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

استاندار آذربایجان غربی و هیات همراه در بدو ورود به شاهین دژ مورد استقبال نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی و معتمدان این شهرستان قرار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی قرار است در جریان سفر به شاهین دژ، با مردم بخش‌ها، شهرها و روستاهای این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرده و در راستای بررسی میدانی مشکلات از واحدهای تولیدی نیز بازدید کند.

در این سفر که اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز حضور دارند، ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان در حوزه های مختلف مورد بررسی و در زمینه رفع مشکلات مردم و راهکارهای شتاب بخشیدن به توسعه این شهرستان تصمیم گیری خواهد شد.

معاونین استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی و ستادی استانداری نیز در این سفر برنامه هایی چون بازدید از زیرساخت های عمرانی، بررسی وضعیت پروژه ها و واحدهای مشکل دار، نشست با دهیاران، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را در دستور کار سفر خود به این شهرستان قرار خواهند داد.

شاهین دژ با ۹۸ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =