کد خبر: 38926
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
فرماندار باخرز

فرماندار باخرز گفت: با خشک شدن و کم‌آبی ۱۳۰ قنات به دلیل خشکسالی‌های اخیر در این شهرستان، مهاجرت روستائیان افزایش یافته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، عباس حسن نژاد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان که با حضور مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان رضوی در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به معضل آب در این شهرستان، افزود: به دلیل خشکسالی‌های اخیر، از ۱۶۸ قنات شهرستان باخرز، حدود ۱۳۰ قنات از بین رفته یا در حال نابودی است که همین امر روند مهاجرت از روستاها را سرعت بخشیده است.
وی به تاثیر کم‌آبی بر وضعیت دامداری و کشاورزی منطقه هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کشاورزی و دامداری ۸۵ درصد اشتغال منطقه را به خود اختصاص داده، نیاز است در بحث آبخیزداری و آبخوان داری نگاه ویژه‌ای به شهرستان باخرز وجود داشته باشد تا با طرح‌هایی مانند لایروبی قنوات و اجرای طرح‌های آبخیزداری، به اقتصاد مردم کمک شود.

خشک شدن قنوات باخرز و افزایش مهاجرت از روستاها

کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در خراسان رضوی نسبت به میانگین بلندمدت

مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان رضوی هم در بازدید از این شهرستان گفت: با توجه به میانگین در بلند مدت، در حال حاضر شاهد کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در استان هستیم.

مهندس طاهری با اشاره به مشکلات کم‌آبی در خراسان رضوی، ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور و تامین آب صنایع و کشاورزی، تا حدودی شاهد بهبود وضعیت در منطقه باشیم.

وی به موضوع خشک شدن قنوات در باخرز هم اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح چاه به جای قنات (ویژه قنواتی که تحت هیچ شرایطی احیا نخواهد شد)، تا حدودی مشکل کم‌آبی در روستاها برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =