کد خبر: 38911
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مرکبات

عباس پور، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اصلاح واریته های مرکبات گفت: ارقام مرکبات در استان صنعتی نیست.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، احسان عباس پور با بیان این که بخشی از تولیدات کشاورزی مازندران باید در چرخه صادرات قرار گیرد، گفت: همچنین بخشی از محصول باید ذخیره سازی و مابقی برای تازه خوری مصرف شود.

وی بازاررسانی و صادرات را در کنار فراروی و ذخیره سازی امری مهم بیان کرد و گفت: هنوز زنجیره تولید محصولات کشاورزی و مرکبات پس از برداشت محصول کامل نشده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت سورتینگ محصولات مرکبات در استان گفت: متاسفانه طی دو سال اخیر سورتینگ داران دچار ضرر شده بودند و امسال رغبتی برای ذخیره سازی مرکبات از سوی آن ها و باغداران وجود نداشته است.

عباس پور یادآور شد: ترس از ضرر محصول سبب شده تا ذخیره سازی کمتری در حوزه مرکبات صورت گیرد و این مسئله سبب نگرانی باغداران شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که باید ارقام جدید و متنوع و صنعتی مرکبات در استان رواج داده شود، گفت: ارقام صنعتی مرکبات برای صنایع تبدیلی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر لزوم اصلاح واریته های مرکبات در استان تاکید کرد و گفت: سرمازدگی و برداشت زودهنگام بخشی از محصول به بازار لطمه زده و در افت قیمت محصول موثر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =