گردشگری تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی بافت تاریخی روستای گوشه شهرستان خرم‌آباد اختصاص یافت.

به گزارش روستانیوز از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عطا حسن پور اظهار کرد: به منظور حفاظت از اماکن و محوطه‌های تاریخی استان، ساماندهی بافت تاریخی روستای گوشه شهرستان خرم‌آباد در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در این مرحله از سامان‌دهی بافت تاریخی روستای گوشه شهرستان خرم‌آباد بخشی از کف‌سازی، جداره‌سازی و دیواره‌سازی کاروانسرای گوشه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این مرحله از سامان‌دهی بافت تاریخی روستای گوشه ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی هزینه می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم در صورت جذب اعتبارات ملی و استانی نسبت به سامان‌دهی کامل این مجموعه و بافت تاریخی اقدام کنیم.

حسن‌پور بیان کرد: در بافت تاریخی روستای گوشه خرم‌آباد یک کاروانسرا، مقبره، چهار درخت کهنسال و قبرستان قدیمی وجود دارد که سامان‌دهی و حفاظت از نیازمند اعتبارات زیادی است.

وی اضافه کرد: کاروانسرای روستا به شماره ۱۹۲۱، مقبره گوشه به شماره ۱۹۲۰ و درخت زربین به شماره ۴۹، درخت توت به شماره ۵۰، درخت بنه شماره یک به شماره ۵۱ و درخت بنه شماره دو به شماره ۴۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =