اقامتگاه‌های بوم‌گردی

مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان اندیکا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای این شهرستان دعوت کرد.

به گزارش روستانیوز، سید علی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی نقش کلیدی و موثر در توسعه پایدار طبیعت‌گردی ایفا می‌کند گفت: با هدف توسعه هر چه بیشتر گردشگری در شهرستان اندیکا افرادی که قصد احداث و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای اندیکا را دارند یا خواهان تبدیل بناها به این گونه اقامتگاه‌ها هستند می‌توانند با مراجعه به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان مدارک خود را برای دریافت تسهیلات ارایه دهند.

اندیکا آب و هوایی مناسب، طبیعتی بسیار زیبا و کم‌یاب دارد و با داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی گوناگون همه ساله پذیرای گردشگرانی از سراسر استان و کشور است. یکی از مکان‌های تفریحی و گردشگری ان باغات کُتُک در بخش چِلو است.

او با بیان اینکه در زمینه توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی اداره میراث فرهنگی آمادگی هر گونه همکاری با افراد متقاضی را دارد خاطرنشان کرد: ظرفیت منطقه برای جذب و جلب گردشگر مشخص است و احداث این اقامتگاه‌ها برای رفاه حال مسافران و گردشگران خواهد بود.

مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اندیکا معتقد است: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در جهت اسکان مسافران می‌تواند نقش موثری در جذب گردشگر و رونق گردشگری روستایی ایفا کند.

بوم‌گردی یا اکوتوریسم به زبان ساده یعنی اینکه در سفر احترام طبیعت و فرهنگ گذشته و حال حاضر مردم آن منطقه را داشته باشیم. جامعه‌ بین‌المللی، بوم‌گردی یا همان اکوتوریسم را سفری مسؤولانه به جاذبه‌های طبیعی برای لذت بردن و درک طبیعت به ‌شکلی که حافظ زیست‌بوم باشیم و به جای آسیب زدن به کیفیت زندگی مردم منطقه به پایداری و بهبود آن کمک کنیم تعریف می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =