سلامت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ۲۲ کاروان سلامت این جمعیت از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان‌های مختلف استان حضور یافته و به مردم مناطق محروم خدمات‌دهی کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ابوالفضل محبان اظهار کرد: این کاروان ها به ۲۲ روستا اعزام و ۲ هزار و ۷۳۸ نفر از خدمات مختلف آن بهره‌مند شدند.

وی افزود: این خدمات شامل ویزیت پزشک عمومی و متخصص، خدمات ماما و روانشناس است و در کنار آن توزیع بسته های معیشتی هم انجام شد.

توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی در سال جاری خبر داد و گفت: این کمک ها در قالب بسته های معیشتی و بسته یلدانه در میان ساکنان مناطق محروم توزیع شده است.

وی گفت: از این تعداد؛ سه هزار و ۳۰۰ بسته یلدانه و مابقی بسته های معیشتی است و ارزش ریالی آن حدود پنج میلیارد تومان گزارش شده است.

اجرای ۴۳ پروژه داوطلبی

محبان با اشاره به اینکه امسال ۴۳ پروژه داوطلبی به وسیله گروه های مختلف این جمعیت در مناطق محروم اجرا شده است گفت: این پروژه ها شامل خدماتی از قبیل تعمیرو مرمت بناهای مسکونی، ساخت حمام و یا سرویس بهداشتی است.

وی اجرای نذر آب را از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر در سال جاری عنوان کرد و گفت: امسال نذر آب در سه روستای "پشنده"، "پسندره" و "پیربز" در شهرستان های راز و جرگلان و بجنورد اجرا شد.

محبان افزود: با اجرای این طرح ها حدود ۲ هزار نفر از آب سالم بهره مند شدند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =