کد خبر: 38835
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
اراضی

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: رفع تداخلات اراضی با سیاست گذاری وزارت جهاد کشاورزی روند رو به رشدی دارد و تا الان بالغ بر ۳۰ درصد از اراضی مشمول رفع تداخلات شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در گفتگویی درباره آخرین وضعیت اراضی کشاورزی و تداخلات اراضی کشاورزی و منابع طبیعی، افزود: یکی از وظایف اصلی سازمان امور اراضی کشور تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی و صدور اسناد کشاورزی به نام کشاورزان است.

وی ادامه داد: در این راستا مقدمتا بایستی رفع تداخلات را انجام دهیم، رفع اختلاف مالکیت بین مردم و دولت را که به عبارتی تفکیک و تشخیص انفال است که اراضی ملی کاملا سندش جدا بشود و به نام دولت صادر بشود و مانده آنچه که رفع اختلاف می‌شود به عنوان اراضی مستثنیات کشاورزی برای کشاورزان سند مالکیت صادر می‌شود.

افلاطونی اضافه کرد: در رفع تداخلات اراضی که قانون آن از سال ۱۳۹۴ تصویب شده با شیب ملایمی پیشرفت داشتیم و امسال با سیاست گذاری وزارت جهاد کشاورزی و تاکیدات وزیر، روند رو به رشد خوبی دارد و تا الان بالغ بر ۳۰ درصد از اراضی مشمول رفع تداخلات انجام شده و در صدور سند مالکیت هم بیشتر از ۱۵ درصد اراضی کشاورزی صاحب سند مالکیت شدند که این رقم قبل از این دولت ۴ درصد بوده، یعنی رشد حدود ۴ برابری اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور درباره اینکه در زمان باقی مانده، دولت سیزدهم می‌تواند وعده سنددار کردن تمام اراضی کشاورزی کشور را تحقق بخشد؟ گفت: این کار یک زیرساخت‌هایی را لازم داشت که این زیرساخت‌ها الان وجود دارد و قبلا وجود نداشت، برنامه ریزی که انجام شده توسط وزارت جهاد و سازمان امور اراضی کشور، رفع تداخلات تا پایان سال ۱۴۰۲ و صدور سند مالکیت در راستای وظایف و ماموریت‌های چند دستگاه عام و دو دستگاه خاص است، یکی سازمان امور اراضی کشور و دیگری سازمان ثبت املاک و اسناد کشور است.

بنا شده تا پایان دولت سند مالکیت برای کشاورزان و اراضی کشاورزی صادر بشود بین دو دستگاه است، ولی رفع تداخلات که بیشتر با محوریت سازمان امور اراضی انجام می‌شود قطعا تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد، امیدواریم بتوانیم به وعده داده شده برای صدور سند مالکیت تا پایان دولت سیزدهم عمل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =