صادرات

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مبادلات تجاری ایران و روسیه در حوزه کشاورزی به خوبی عملیاتی شده به گونه‌ای که میزان واردات ۹ ماهه ۱۴۰۱، حدود هفتصد و یک میلیون دلار بوده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، محمدجواد عسکری در سومین نشست کمیسیون عالی همکاری های پارلمانی مجلس شورای اسلامی و دومای دولتی فدراسیون روسیه افزود: باید در حوزه قرنطینه محصولات کشاورزی هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم انجام شود. ما در حوزه محصولات کشاورزی در همه فصول می‌توانیم نیازمندی‌های روسیه را تامین کنیم، اما در حوزه حمل و نقل مشکلاتی داریم به طور مثال در حمل و نقل جاده‌ای ممکن است هنگام صادرات تولیدات ما پشت مرزها بماند.

وی با اشاره به ضرورت حذف عوارض صادراتی ادامه داد: مراودات علمی و تجاری در این حوزه می‌تواند یکی از همکاری‌ها باشد.

عسکری تصریح کرد: تامین کود کشاورزی، کشت فراسرزمینی به ویژه در حوزه تولید دانه‌های روغنی از جمله موضوعاتی است که می‌توان با یکدیگر همکاری کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: مبادلات تجاری ایران و روسیه در حوزه کشاورزی در وضع مناسبی است به گونه‌ای که میزان واردات ۹ ماهه ۱۴۰۱، حدود هفتصد و یک میلیون دلار و میزان صادرات ۲۸۳ میلیون دلار بوده است.

معاون وزیر کشاورزی روسیه نیز در این نشست، گفت: ۸۵ درصد تبادلات اقتصادی ایران و روسیه مربوط به حوزه کشاورزی است، این درصد در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۱ درصد بوده است که خوشبختانه افزایش پیدا کرده؛ ما غلات، جو، گندم و روغن ذرت به ایران ارسال می‌کنیم و میوه جات، سبزیجات، پسته و بادام را خریداری می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =