گلخانه

استاندارسیستان و بلوچستان گفت:بر اثر سرمای هوا بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به گلخانه‌ها و بخش کشاورزی وارد شده است .

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا وسیما، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در اثر سرما و یخبندان روزهای گذشته حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به گلخانه‌ها و بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.

محمد کرمی گفت: در سرمای اخیر حدود پنج هزار کنتور در منطقه سیستان دچار اختلال شد که آب همه این منازل به طور مستقیم وصل شده است و همچنین آسیب دوم این سرما به گلخانه‌ها بود.

وی عنوان کرد: با توجه به سرمای شدید هوا سهمیه نفت جدید اعلام شد اما در توزیع دچار مشکل بودیم که خواستار نظارت جدی فرمانداران در منطقه شدیم.

کرمی افزود: در منطقه سیستان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به گلخانه‌ها و بخش کشاورزی وارد شده و علیرغم اینکه کشاورزان هر ساله محصولات خود را بیمه می‌کردند اما امسال بیمه نکرده و حتی توصیه‌های هواشناسی را چندان جدی نگرفته بودند.

وی گفت: در جلسات مدیریت بحران استان به دنبال حمایت و ارائه تسهیلات بلاعوض به کشاورزان آسیب دیده از سرما و یخبندان اخیر در منطقه سیستان هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انتظار داریم؛ قرارگاه جهاد آب‌رسانی عملیات اجرایی آبرسانی به هزار و ۷۵۰ روستای در دست اقدام را تکمیل و به اتمام برساند چرا که با توجه به خشکسالی های پی در پی با تکمیل این ۱۷۵۰ روستا، همچنان دو هزار روستای دیگر نیازمند آبرسانی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =