کد خبر: 38782
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
روستابازار

عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به راه اندازی روستا بازارها در مناطقی از کشور گفت: این مراکز با عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و باغی ضمن کوتاه کردن دست واسطه ها از هزینه ها می کاهند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا هادرباری روز یکشنبه در بازدید از روستا بازار شرکت تعاونی کشاورزی دامداران صنعتی شهرستان نظرآباد استان البرز افزود: راه اندازی روستابازارها به منظور عرضه بدون واسطه محصولات کشاورزی، باغی و دامی در مناطق مختلف کشور در برنامه کاری سازمان مرکزی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در قالب طرح« روستابازار» شرایطی فراهم شده که تولیدات روستایی در فروشگاه های ثابت عرضه شود ضمن آنکه محصولات با کیفیت کشاورزی ، باغی و دامی در این مکان ها با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

هادربادی یادآور شد: روستا بازارها، بستر مناسبی برای دسترسی آسان تولیدکنندگان صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی و دامی به بازارهای داخلی برای فروش بدون واسطه را ایجاد کرده است که این روند ، روستاها را به سوی ماهیت واقعی خود که همان تولید است را سوق می دهد.

در ادامه عادل مصدقی مدیر تعاون روستایی استان البرز ، ضمن تشریح فعالیت های غرفه های روستابازار گفت: روستابازار شهرستان نظرآباد سال گذشته در فضایی به وسعت ۲ هزار مترمربع و با هدف حذف دلالان و واسطه ها افتتاح و در حال فعالیت می باشد.

وی افزود: با راه اندازی روستابازارها ، اشتغالزایی برای روستائیان نیز توسعه پیدا می کند وسود واقعی ناشی از فروش محصولات کشاورزی در روستابازار نصیب کشاورزان‌ می شود.

مصدقی تاکید کرد: بازارهای روستایی باید با هدف خودکفایی کشاورزان و توانمندسازی آنان ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =