کد خبر: 38769
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
گوشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع ۸۰ تن گوشت قرمز منجد در این استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حسین برزگر صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: با اجرای طرح کارآمدسازی یارانه‌ها، تصمیم مجلس درخصوص ارز ترجیحی، مفاسد متراتب بر آن و همچنین تصمیم تیم اقتصادی دولت، بیشترین افزایش قیمت را در حوزه نهاده‌های دامی شاهد بودیم.

وی افزود: در همین راستا نهاده دامی جو تا ۱۰۰ درصد و ذرت و سویا بیش از ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشتند و قیمت تمام شده محصولات پروتئینی مثل گوشت سفید و گوشت قرمز دست‌خوش تغییرات محسوسی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افزایش قیمت باعث شد تا نقدینگی از اختیار دامداران خارج شود، از همین رو نتوانستند نهاده مورد نیاز دام خود را تأمین و ذخیره‌سازی کنند، لذا خواه‌ناخواه برخی از دامداران اقدام به تعدیل دام مازاد خود کردند.

برزگر عنوان کرد: به دنبال موارد ذکر شده چرخه عرضه و تقاضا به سمت عرضه و مازاد آن بعد از اجرای طرح سوق پیدا کرد، همین امر باعث شد تا با افزایش تولید گوشت قرمز در بهار و تابستان و کاهش قیمت این محصول مواجه شویم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک که در فصول سرد سال هستیم دولت سه اقدام برای کنترل قیمت گوشت قرمز را در دستور کار خود قرار داده است، ابتدا به تأمین نقدینگی برای دامدار کمک کرد و بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش تأمین نهاده در قالب طرح کارآمدسازی یارانه‌ها در اختیار دامداران چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اقدام دوم خرید دام مازاد دامداران روستایی و عشایری در تابستان بود که در همین راستا پشتیبانی امور دام استان بیش از ۴۳ تن گوشت خریداری کرد.

برزگر بیان کرد: با افزایش قیمت گوشت قرمز، طبیعتاً دولت با عرضه گوشت منجمد داخلی و وارداتی به دنبال تثبیت بهای این محصول است، این اقدام از یک ماه گذشته آغاز شده است.

وی تاکید کرد: از هفته گذشته بیش از ۸۰ تن سهمیه گوشت منجمد به استان چهارمحال و بختیاری تخصیص پیدا کرده است که از امروز در سطح استان توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اگر عرضه گوشت قرمز برای دامدار با قیمت تمام شده نباشد، تولید نخواهیم داشت، بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمت گوشت قرمز قابل پیش‌بینی بود اما اینکه در ۶ ماهه ابتدای امسال با آن مواجه نشدیم به دلیل افزایش عرضه بود.

برزگر تصریح کرد: دستور کار مجموعه جهاد کشاورزی پایداری تولید و توزیع به‌موقع محصول تولید شده است و سیاست‌های اقتصادی در بخش‌های دیگر دولت رقم می‌خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =