کد خبر: 38724
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
عباسعلی نوبخت

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی کشور از اجرای ضوابط پنجره واحد زمین از دو ماه آینده خبرداد و گفت: همه مجوزهای منابع طبیعی تا دو ماه دیگر سیستمی می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، عباسعلی نوبخت در مراسم ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جان‌نثاران منابع طبیعی که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: تصاویر ماهواره‌ای از تغییرات منابع طبیعی و جنگل‌ ها روزانه به این سیستم ارسال می‌شود و امکان رصد کامل وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای تشدید برخوردها با متخلفان در عرصه های منابع طبیعی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ‌به اهمیت کشت یک ‌میلیارد اصله درخت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: همه کشورها برنامه ‌ریزی‌ هایی برای بهبود وضعیت آب و هوایی و اقلیم خود دارند و بی ‌دلیل نیست که اتیوپی برنامه کاشت ۱۰ میلیارد درخت را اجرایی می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین ترکیه با راه اندازی کمپین تنفس، ۴.۵ میلیارد درخت کاشته و برنامه کاشت ۶ میلیارد درخت را تا سال ۲۰۳۰ در دستور کار دارد.

نوبخت با بیان اینکه چین ۵۰ میلیارد درخت کاشته و کاشت ۲۰ میلیارد درخت دیگر را در برنامه دارد، گفت: عربستان، پاکستان و سنگاپور هم برنامه‌ هایی در این خصوص در دست اجرا دارند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به فعالیت ۱۲ هزار و ۷۸۰ جنگلبان در ۴۳۰ شهرستان اشاره کرد و افزود: ۳۷ نفر از کسانی که در حوزه صیانت از جنگل ها فعالیت داشتند جان خود را از دست داده‌اند که ۲۲ نفر آنها از نیروهای جنگلبانی و ۱۵ نفر از نیروهای مردمی بوده است.

به گفته وی، از این تعداد جنگلبانی که جان خود را از دست داده اند تاکنون ۲ نفر عنوان شهید دریافت کرده اند و از مجموع ۴۵۰ جانثار، فقط چهار نفر از سوی بنیاد شهید جانباز معرفی شده اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: تلاش داریم جنگلبانان شهید و جانثار با تحت نظر قرارگرفتن زیر نظر بنیاد شهید از حقوق و مزایای مناسبی برخوردار شوند.

وی افزود: پس از نهایی شدن سند عالی جنگل بخشی از فعالیت ها به مردم سپرده شود تا در صیانت و حفاظت از عرصه های ملی مشارکت داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =