کد خبر: 38718
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از سال آینده کاشت ۲۵۰ میلیون اصله نهال را در کشور آغاز می‌کنیم تا در مدت ۴ سال به کاشت یک میلیارد اصله نهال با پویش مردمی در کشور برسیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سید جواد ساداتی نژاد در ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی اظهار کرد: از تمام جنگلبانان در کشور که با تمام مسائل و مشکلات موجود عرصه خدمت برای صیانت از عرصه‌های طبیعی را بر عهده دارند، تقدیر می‌کنم.

وی افزود: آقای دهمرده نماینده مردم شریف زابل و زهک در سیستان و بلوچستان با مدیریت خود اقدام به کاشت نهال در مرز کرده است که این نمونه‌ای است که می‌تواند نشان دهد در هر اقلیمی می‌توان درخت کاشت. امروز در ایلام نیز اقدامات مشابهی در مناطق خشک انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروز در دنیا برای صیانت از خاک و ترسیب کربن اقدامات بسیاری انجام شده است، گفت: کشورها تلاش می‌کنند با کاشت درخت ترسیب کربن انجام دهند ما نیز با دستور رئیس جمهور پویش کاشت یک میلیارد اصله درخت را در دستور کار داریم.

ساداتی نژاد ادامه داد: اولین نیاز این طرح تولید نهال است که پیش از این نهالستان‌های کشور ظرفیت تولید ۴۰ میلیون اصله نهال را داشت، لذا با برنامه ریزی‌های انجام شده از ابتدای سال، ظرفیت تولید نهال تا ۴۰۰ میلیون اصله نهال افزایش خواهد یافت.

مقام عالی وزارت تصریح کرد: نهالستان‌ها احیا، به روز رسانی و در حال توسعه است و بخش خصوصی در این امر همکاری داشته اند، از سال آینده کاشت ۲۵۰ میلیون اصله نهال را در کشور آغاز می‌کنیم تا در مدت ۴ سال به کاشت یک میلیارد اصله نهال با پویش مردمی در کشور برسیم.

وی افزود: در این طرح با کمک مردم و نهادهای مردمی کاشت درخت را اجرایی خواهیم کرد، سامانه‌ای برای کاشت درخت راه اندازی می‌شود و هر درختی که کاشته شود با GPS مشخص و قابل پیگیری خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =