کد خبر: 38664
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
مدنی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: برنامه دولت برای امسال ایجاد یک میلیون شغل است که ۳۰۰ هزار شغل آن در روستاهای کشور خواهد بود.

به گزارش روستانیوز به نقل از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: امسال با ایجاد حدود ۲۳۰ هزار شغل در کشور، بیش از ۷۵ درصد از برنامه دولت در حوزه اشتغالزایی روستایی محقق شد.

وی افزود: برنامه دولت برای امسال ایجاد یک میلیون شغل است که ۳۰۰ هزار شغل آن در روستاهای کشور خواهد بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم خاطرنشان کرد: این اشتغال‌ها در بخش‌های اشتغال خرد، بنگاهی و احیای واحدهای اقتصادی راکد و نیمه راکد بوده است.

مدنی توجه به اقتصاد روستا را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و یادآور شد: با ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در روستاها بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی دولت، نهادها و مردم در مناطق روستایی کشور از طریق تسهیلات و ... انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳ هزار واحد اقتصادی راکد در کشور در سال جاری احیاء شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: قریب بر ۴۰ درصد از این تعداد سهم روستاها و ناحیه‌های صنعتی در دل روستاهای کشور بوده است و پیش بینی می‌شود امسال این تعداد به بیش از ۴ هزار واحد برسد.

مدنی از ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی خراسان جنوبی به ویژه شهرستان سربیشه یادکرد و افزود: این قابلیت‌های فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و دولت نیز از احیای ظرفیت‌ها به ویژه در بخش معدنی حمایت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =