کد خبر: 38636
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
گردشگری

فرماندار میامی با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری ۳۸ روستای شهرستان احصا شده است، گفت: بهره گیری از این روستاها برای ارتقای ماندگاری مسافران و زائران رضوی در برنامه وجود دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علیرضا آشوری صبح دوشنبه در نشستی با مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه ۱۵۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی در شهرستان میامی وجود دارد، تاکید کرد: به واسطه تردد سالانه میلیون‌ها زائر رضوی از میامی، افزایش ماندگاری مسافران و زائران در این شهرستان پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه درگیر کردن روستاها و استفاده از پتانسیل روستایی می‌تواند یکی از مهمترین موضوعات در توسعه گردشگری و افزایش ماندگاری مسافران باشد، بیان کرد: ارائه محصولات روستایی شهرستان برای و ایجاد زیرساخت‌هایی برای افزایش ماندگاری مسافران در دستور کار قرار دارد.

فرماندار میامی با بیان اینکه ۳۸ روستای شهرستان دارای پتانسیل فراوان گردشگری و صنایع دستی و … در زمینه ماندگاری مسافران است که اطلاعات آن احصا شده، بیان کرد: می‌بایست هر روستا به یک برند تبدیل شود تا بتوانیم افزایش ماندگاری مسافران را داشته باشیم.

آشوری با بیان اینکه توقف مسافران و ماندگاری در میامی یکی از مهمترین موضوعات در کاهش تصادفات جاده‌ای است، گفت: تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه شهرستان میامی داشته باشد.

وی با بیان اینکه روستاهای در حاشیه جاده شهرستان میامی یک ظرفیت غنی گردشگری و اقتصادی هستند، گفت: در بحث اقامتگاه‌های بومگردی می‌توانند این روستاها در توسعه گردشگری و اقتصادی شهرستان کمک حال باشند.

امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه ضمن بیان اینکه کاهش سرعت و کنترل سرعت در مسیر جاده اصلی ترانزیت میامی از بروز بسیاری حوادث جلوگیری خواهد کرد، گفت: کمبود دوربین کنترل سرعت در شرق استان یکی از موضوعاتی است که بارها تذکر داده شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =