گرمخانه کرج

وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی البرز به همراه مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس بهزیستی کرج از مرکز گذری کاهش آسیب(رستا) تحت نظارت بهزیستی البرز و گرمخانه مرکزی تحت نظارت شهرداری کرج بازدید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، وجیهه محمدی فلاح در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت مراکز گذری کاهش آسیب( DIC ) و مراکز سرپناه شبانه(شلتر)که تحت نظارت بهزیستی میباشند ، مراکزی هستند که به منظور کاهش آسیب‌های اعتیاد تاسیس شده و مراکز dic از ساعت ۹ الی ۱۴ و شلتر ها از ساعت ۱۸ الی ۸ صبح خدمات بهداشتی و آموزشی به فرد آسیب دیده و معتادانی که تمایل به ترک ندارند و دارای رفتارهای پرخطر هستند ارائه میدهند.

وی افزود: در این مراکز وعده غذای گرم ،مکانی برای استراحت و خواب ، استحمام ،توزیع لباس و پوشاک، پانسمان و آموزش های لازم در خصوص کنترل و کاهش بیماری هایی همچون اچ آی وی و ایدز و بیماری های مقاربتی انجام می‌پذیرد.

محمدی فلاح افزود: همچنین در این مراکز تست های HIV بصورت رایگان انجام میشود و در صورت شناسایی افراد به مراکز درمانی ارجاع داده خواهند شد.

مراکز سرپناه شبانه و مراکز گذری آسیب بهزیستی آماده اسکان افراد بی خانمان می باشد

محمدی فلاح با بیان اینکه مردم افراد بی‌سرپناه را در روزهای سرد سال همراهی کنند افزود: با توجه به فصل سرما و برودت هوا چهار مرکز بهزیستی در استان البرز آماده خدمت رسانی به افراد میباشند به همین منظور از مردم نوع دوست استان البرز درخواست دارم در هر ساعت از شبانه روز و بصورت کاملا رایگان نسبت به راهنمایی و انتقال افراد بی‌سرپناه، کارتن خواب‌، معتادین متجاهر و دیگر گروه‌های در معرض آسیب به مراکز بهزیستی همکاری لازم را داشته باشند.

آدرس مراکز به شرح ذیل می‌باشد: ۱- مرکز گذری کاهش آسیب "مهرگستر" واقع در کرج . ماهدشت. ابتدای بلوار سرداران جنب نمایندگی بیمه ایران با ظرفیت ۲۰ الی ۳۰ نفر (ساعات کاری ۹ صبح الی ۱۴) ۲-مرکز گذری کاهش آسیب "رستا" واقع در اسلام آباد،۲۰متری شریعتی، بعد از سازمان آب،نبش کوچه غفاری و آمنه، با ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ نفر (ساعات کاری ۹ صبح الی ۱۴) ۳-سرپناه شبانه "ساحل " کرج . جاده قزلحصار .خیابان محمد تقی بعد از پارک جنب کمپ کاج با ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ نفر( ساعات کاری ۱۸ عصر الی ۸ صبح) ۴-سرپناه شبانه و کاهش آسیب گذری "تولد دوباره" واقع در فردیس. خیابان اسکویه، بین بلوار اول و دوم با ظرفیت ۳۰ الی ۴۰ نفر( ساعات کاری بصورت شبانه روزی)

مراکز سرپناه شبانه و مراکز گذری آسیب بهزیستی آماده اسکان افراد بی خانمان می باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =