کد خبر: 38606
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
نانوایی

مقیمی، رئیس اتحادیه نانوایان گلستان با بیان اینکه 50 درصد نانوایی های استان دوگانه سوز هستند، گفت: آن دسته از واحدهایی که مجهز نیستند هم از سوخت گاز مایع استفاده کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، حمیدرضا مقیمی اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و کاهش جدی دما و افزایش مصرف مشترکان خانگی فشار گاز افت داشته که این امر نانوایان را ناگزیر به استفاده از سوخت جایگزین می کند.

رئیس اتحادیه نانوایان گلستان با بیان اینکه اکنون که در شرایط اضطرار قرار داریم مردم نگران کمبود نان و نباشند، افزود: مقرر شد برای پخت نوبت صبح واحدهای خبازی از گاز استفاده شود و برای نوبت بعدازظهر هم سوخت جایگزین به کارگیری شود .

به گفته وی، در سال گذشته از دو هزار و 300 واحد خبازی در استان بیش از یک هزار و 200 آن مجهز به مشعل گازوئیل یا سوخت جایگزین شدند.

مقیمی با بیان اینکه ۵۰ درصد واحد های نانوایی در گلستان دوگانه سوز هستند، یادآورشد: چون از سال گذشته مشعل ها سیستم سوخت جایگزین مورداستفاده قرارنگرفته نیاز به سرویس دارند به همین علت برخی واحدها در شرایط بحران از گاز استفاده می کردند.

وی ادامه داد: در صورت تداوم سرما و افت فشارگاز واحدهای مجهز باید از سوخت جایگزین استفاده کنند تا به جریان گاز در شبکه خانگی کمک شود.

به گفته رئیس اتحادیه نانوایان گلستان، ازحدود ۳۷۰ واحد نانوایی در شهر گرگان ۵۰ درصد این واحدها مجهز به سوخت جایگزین هستند و باید با توجه به شرایط از آن به پخت نان بپردازند.

مقیمی اضافه کرد: نانوایی هایی که مجهز نیستند نیز می توانند از سوخت گاز مایع برای پخت استفاده کنند که البته باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی در خاتمه کاهش نقدینگی نانوایان را از عوامل عدم تجهیز خبازی با سوخت دوگانه دانست و یادآورشد: اگر دولت نرخ واقعی نان را به نانوا ابلاغ کند، واحدهای خبازی قبل از بروز بحران مجهز می شوند و در زمان بحران می توانند به درستی عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =