ضرغامی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ثبت ۲ شهر استان مازندران به عنوان شهرهای ملی و یک روستای این استان به عنوان روستای ملی صنایع‌دستی به همت معاونت صنایع‌دستی این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از میراث آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی، در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به موضوع ثبت ۲ شهر و یک روستای استان مازندران به عنوان شهرها و روستای ملی صنایع دستی،‌ گفت: در دومین جلسه از ششمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، «آلاشت» به‌عنوان شهر ملی جاجیم‌بافی، «بهشهر» به‌عنوان شهر ملی گلیچ‌بافی و «درزی کلا» در شهرستان بابل به‌عنوان روستای ملی حصیربافی انتخاب شدند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انتخاب این ۲ شهر و یک روستا را به‌عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی به همه مردم ایران خصوصا مردم استان مازندران تبریک گفت و افزود: ثبت ملی این شهر و روستاها در حقیقت آغاز ثبت‌های ملی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی با رویکرد تولید دانش‌بنیان و تقویت توجه و تحقق اقتصاد هویت بنیان است.

مهندس ضرغامی تاکید کرد: رویکرد جدید ثبت ملی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی حاصل آسیب‌شناسی دقیق و نیازسنجی مبتنی بر واقعیات موجود است. از سرگیری این فعالیت یکی از شاخص‌های عملکرد معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این وزارتخانه است.

در دومین نشست از ششمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی که مورخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ به ریاست مریم جلالی دهکردی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و با حضور نمایندگان معاونت‌های وزارتخانه، مرکز میراث ناملوس، نهاد ریاست‌جمهوری و همچنین ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران، تشکل‌ها و صنعتگران مرتبط برگزار شد، پرونده‌های ارسالی استان مازندران مورد بررسی قرار گرفت و در این نشست «آلاشت» به عنوان شهر ملی جاجیم بافی، «بهشهر» به عنوان شهر ملی گلیچ بافی و «درزی کلا» در شهرستان بابل به عنوان روستای ملی حصیربافی انتخاب شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =