اشتغال روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: طبق آخرین آمار، در سال جاری ۶۹ میلیارد تومان طرح مشاغل خانگی به بانک‌های استان معرفی و از این رقم، ۲۴.۵ میلیارد تومان پرداخت شد.

به گزارش روستانیوز، فرزاد پیشکاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتبار تخصیص یافته مشاغل خانگی امسال در کردستان ۷۸ میلیارد تومان است که ۳۰ میلیارد تومان آن مربوط به بانک توسعه تعاون است.

وی یادآور شد: از اعتبار تخصیص یافته مشاغل خانگی، سهم بانک رفاه ۲۶ میلیارد تومان، پست بانک هشت میلیارد تومان و بانک کشاورزی ۱۴ میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی تخصیصی ۴۳ میلیارد تومان، طرح معرفی شده هزار و ۷۹۲ مورد و تعداد طرح های پرداختی نیز هزار و ۶۲۰ طرح بود.

ثبت بیش از ۳۸ هزار شغل در سامانه رصد

پیشکاری به ثبت نام ۳۸ هزار و ۷۴۳ نفر در سامانه رصد از ابتدای امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: تعهد امسال ثبت اشتغال در استان، ۳۳ هزار و ۵۱۳ شغل بوده که ۱۱۵ درصد محقق شده است.

وی دستگاه های برتر به لحاظ ثبت عملکرد رصد در سامانه در سال جاری را به ترتیب صنعت ومعدن تجارت با ۹ هزار و ۲۶ نفر، جهاد کشاورزی با هشت هزارو ۱۰۵ نفر و کمیته امداد ۶ هزار و ۴۲۱ نفر اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: امسال شهرستان های برتر به لحاظ عملکرد ثبت رصد در سامانه به ترتیب بیشترین تعداد ثبت، سنندج، سقز و قروه بودند.

پیشکاری ادامه داد: امسال تاکنون پنج هزار و ۳۳۸ شغل ثبت شده در سامانه رصد، تایید شده و هزار و ۵۲۳ مورد نیز در حال بررسی است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =