کد خبر: 38535
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
مدنی

معاون رئیس جمهور از اصلاح طرح‌های هادی در کشور خبر داد و گفت: این مهم در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سید امیرحسین مدنی در حاشیه سفر هیئت دولت به استان یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح اصلاح طرح‌های هادی روستاهای کشور در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد، اظهار کرد: تغییر کاربری در استان های مختلف معانی متفاوتی دارد و برخی روستاها به علت کمبود زمین، طرح‌های هادی مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در برخی روستاها و مناطق خوش نشین تغییر کاربری جنبه سوداگری پیدا کرده که در این زمینه دولت ایستادگی کرده و مخالف تغییر کاربری است و به دلیل همین موضوعات به دستور رئیس جمهور موضوع اصلاح طرح های هادی روستایی با توجه به بوم و جغرافیای شهرها، در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

دبیر کارگروه احیا واحدهای صنعتی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برگزاری جشن احیا واحدهای صنعتی برای اولین بار در سفرهای رئیس جمهور در یزد اجرایی شد، عنوان کرد: در دور اول سفرهای استانی شخص رئیس جمهور در کارخانه های راکد حضور پیدا می‌کرد که واقعا صحنه خوشایندی نبود ولی در دور دوم سفرها جشن احیا این واحدها در یزد برگزارشد.

مدنی تصریح کرد: در یک سال اخیر برای ۳ هزار و ۱۲۰ واحد صنعتی انجام شده که سهم یزد ۷۶ واحد بوده است.

مدنی عنوان کرد: تعریف واحدهای راکد به واحدهای صنعتی اطلاق می شود که زیر ۵۰ درصد ظرفیت تولید در حال فعالیت هستند و واقعا مناسب نیست این حجم سرمایه گذاری انجام شده با ظرفیت کامل فعالیت نکند به همین علت احیا این واحدها به روش های مختلف در دستور کار دولت قرار دارد.

دبیر کارگروه احیا واحدهای صنعتی دولت با اشاره به اینکه احیا این واحدها با هزینه اندکی انجام شده است، تصریح کرد: بسیاری از این واحدها با هزینه ها و راهکارهای ساده به چرخه بازمی گردند و می توانند چرخ اقتصاد کشور به حرکت در آورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =