مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: نرخ مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان بیش از۷۰ درصد است و در رتبه دوم کشور قرار دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، پویا تابعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روستاهای استان ۱۵۳ هزار واحد مسکونی دارند که تاکنون بیش از ۱۱۹ هزار واحد آنها مقاوم سازی شده و سهمیه این طرح از محل اعتبارات ۱۴۰۱ معادل هفت هزار و ۳۰۰ واحد است.

وی تصریح کرد: با ابلاغ رییس جمهور، تسهیلات مقاوم سازی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است که باتوجه به ابلاغ این مهم به بانک ها، روند بازسازی واحدهای فرسوده و غیر مقاوم روستایی تسریع می شود.

وی همچنین گفت: یکهزار و ۵۶۹روستای بالای ۲۰ خانوار لرستان طرح هادی دارند و این طرح در ۵۷ درصد روستاها اجرا شده که در برخی به دلیل مشکل تخصیص اعتبار تاخیر به وجود آمده است اما امید می رود تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ با اختصاص اعتبار و منابع، به اتمام برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۵۷ درصد طرح‌های هادی روستایی در این استان تاکنون بازنگری شده است و پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا سه سال آینده تمامی طرح‌ها بازنگری و دوباره تهیه شود.

تابعی با اشاره به بازنگری ۱۵۷ طرح هادی روستایی لرستان در سال گذشته اظهار داشت: تاکنون بیش از ۸۳۰ طرح هادی در روستاهای لرستان اجرا شده است که ضریب این اقدام در کشور ۵۴ و در استان حدود ۵۷ درصد برآورد می شود.

وی توضیح داد: بر اساس تعریف رایج در کشور، اجرای طرح هادی شامل آسفالت معبر اصلی درجه یک و فرعی درجه یک می شود که در ۲ مرحله انجام می شود اما در لرستان اجرای طرح هادی شامل این موارد، جدول گذاری و آسفالت تمامی معابر و رهگذرها است.

وی تصریح کرد: تا سال گذشته، اعتبار نقدی اجرای طرح هادی با مقیاس کشوری برای هر روستا ۶۰۰ میلیون تومان بوده است که در صورت تامین اعتبار از محل اسناد خزانه به ۲ میلیارد تومان نیز می رسد همچنین اجرای طرح بر اساس تعاریف استان و خواسته مردم در هر روستا با اسناد خزانه دست کم چهار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =