کد خبر: 38403
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
اشتغال

«طرح یاریگران زندگی در روستا» به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم در پنج استان کشور به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

به گزارش روستانیوز از ستاد مبارزه با موادمخدر، روستا موتور محرکه توسعه ملی و از این منظر سرنوشت کشورها وابسته به سرنوشت روستاها است همچنین روستا محل تأمین غذای مردم جامعه است.

براساس این گزارش، طبق آخرین آمار و سرشماری، حدود ۲۶ درصد از جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند و بیش از سه میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی به‌عنوان بزرگ‌ترین بخش خصوصی اقتصاد کشور مشغول فعالیت هستند که این بخش حدود ۳۰ درصد به اقتصاد ملی کشور کمک می‌کند.

با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در مردمی‌سازی و استفاده از همه ظرفیت‌ها به ویژه شبکه‌های روستایی همچنین با هدف اتخاذ استراتژی توسعه متوازن و بکارگیری رویکرد اجتماعی با اولویت پیشگیری و عدالت توزیعی برنامه‌های پیشگیری و آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت اجتماعی در جامعه روستایی، ترویج سبک زندگی سالم و با نشاط، طرح یاریگران زندگی در روستا در استان‌های سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان و اردبیل، پس از ابلاغ دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به استانداران سراسر کشور و از جمله استان‌های یادشده آماده اجرا است.

طرح یاریگران روستا به عنوان یک طرح ملی و مردم‌پایه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی زمانی می‌تواند موفق باشد که همه ارکان مدیریتی و اجرایی آن نسبت به اهداف طرح متقاعد شده باشند و در پیشبرد اهداف آن که صیانت از منابع انسانی مؤثر در تولید ملی و بنیاد خانواده در روستا است، همکاری داشته باشند.

این طرح علاوه بر روستاهای آلوده به موادمخدر در روستاهای سفید به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم نیز اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =