مدیرعامل شرکت گاز البرز

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز، اولویت شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت را تداوم جریان گاز مستمر در مصارف خانگی دانست و گفت: مرز مصرف گاز کشوری در این بخش، از 640 میلیون مترمکعب عبور کرد و به نوعی آمپر مصرف گاز قرمز شد.

به گزارش روستانیوز، سید رضا غفاریان، با اشاره به ابلاغیه مدیریت بحران کشور به استان ها مبنی بر هشدار کولاک شدید از شمال غرب به شمال شرق و سرمای شدید از ۱۸ تا ۲۱ دی ماه، گفت: شرکت گاز استان البرز به عنوان دبیر پایش انرژی در بهینه سازی مصرف گاز نقش موثری دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز میزان تولید گاز با میزان مصرف آن، ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون مترمکعب ناترازی دارد، مطرح کرد: پایش و کاهش انرژی، کار ساده و یک روزه ای نیست و سرمایه گذاری و تدابیر خاصی می طلبد. به دلیل اهمیت موضوع انرژی، تصمیم گیری در خصوص تولید و مصرف انرژی و ناترازی آن و به طور کلی مدیریت این موضوع، به شورای عالی امنیت ملی محول شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز، اولویت شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت را تداوم جریان گاز مستمر در مصارف خانگی دانست و با اشاره به اینکه برخورداری بخش خانگی، اولویت ماست، بیان کرد: شب گذشته، مرز مصرف گاز کشوری در این بخش، از ۶۴۰ میلیون مترمکعب عبور کرد و به نوعی آمپر مصرف گاز قرمز شد در حالی که سال گذشته این میزان در سردترین روز سال ۶۹۰ میلیون مترمکعب بود.

غفاریان با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال، در سردترین روز سال، ۱۵ درصد به مصرف گاز افزوده شود، به محدودیت های پیش بینی شده برای صنایع اشاره و عنوان کرد: در صورت عدم رعایت مسائل ایمنی در حوزه گاز و انرژی و صرفه جویی مصرف، ممکن است با افت فشار گاز مواجه شویم که در این صورت مشکلاتی بروز می کند که جبران آن ها زمانبر خواهد بود. وی شدت، وسعت و مدت سرما را سه رأس هرم مصرف گاز برشمرد و اظهار کرد: با کاهش دما، مصارف خانگی به شدت افزایش می یابد تا جایی که در هفته اول دی ماه، با ۶ میلیون مترمکعب افزایش مصرف مواجه شدیم.

در چند روز آینده که طبق گزارش های هواشناسی، دما حدود پنج تا ۶ درجه کاهش می یابد، باید اهتمام ویژه ای در کاهش مصرف گاز داشته باشیم. مدیرعامل شرکت گاز استان البرزبا تاکید بر ضرورت کاهش مصرف گاز از سوی بخش های غیرضروری خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند با انجام اقداماتی از جمله عایق بندی لوله های آب، دوجداره کردن پنجره ها، استفاده از درزگیری و بستن دریچه های کولر، استفاده از لباس مناسب و پرده های ضخیم، بررسی و تعمیر دودکش ها و … میزان مصرف انرژی و گاز را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه استاندار البرز ابلاغ کرده که ادارات، مصرف گاز خود را ۳۰ درصد کاهش دهند به رایگان شدن قبوض گاز قشر آسیب پذیر جامعه از جمله مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و … تا سقف معین اشاره و بیان کرد: برای نخستین بار، لوله کشی داخل منازل این افراد تا سقف پنج میلیارد تومان به صورت رایگان انجام می شود. غفاریان با بیان اینکه در حال حاضر، ۹۹٫۹۹ درصد شهرهای کشور و حدود ۸۵ درصد بخش روستایی و ۹۳ درصد از شهرها و روستاهای استان البرز از نعمت گاز برخودار هستند، اظهار کرد: اکنون وزارت نفت به صورت رایگان، اقدام به تنظیم مشعل ها و عایق بندی موتورخانه ها و تجهیزات مجتمع های موتورخانه دار می کند که این امر از هدررفت و اسراف انرژی جلوگیری می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =