کد خبر: 38295
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
مدرسه

ساخت یک هزار کلاس درس در مناطق مرزی و محروم کشور که بسیاری از آن‌ها جایگزین کلاس‌های کانکسی شده است، تنها یک نمونه از اقدامات بنیاد نیکوکاری ابراهیمی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، نماینده «بنیاد نیکوکاری فرهنگی، پرورشی و آموزشی اکبر ابراهیمی» در سفر به تایباد و در حاشیه بازدید از طرح‌های آبرسانی این منطقه با بیان اینکه ساخت این تعداد کلاس از سال ۱۳۷۵ شروع شد، افزود: به همت این بنیاد هم اکنون ۱۱۰ طرح دیگر در حوزه فضاهای آموزشی، در مناطق مختلف کشور فعال است.
محمدرضا قربانی به طرح‌های آبرسانی این خیریه در مناطق محروم کشور هم اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های آبرسانی این مرکز خیریه از سال ۱۳۹۹ شروع شده که دو هزار و ۳۰۰ طرح آبرسانی در اقصی کشور پیش بینی شده است و از این تعداد، ۲۷۱ طرح آبرسانی به خراسان رضوی تعلق دارد.
وی بزرگترین طرح آبرسانی اجرا شده توسط این خیریه در خراسان رضوی را آبرسانی به برخی از روستاهای شهرستان تربت جام، معرفی کرد و گفت: برای این امر خداپسندانه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
قربانی با اشاره به اینکه این بنیاد نیکوکاری طرح‌های آبرسانی را تنها برای مناطق فاقد آب شرب اجرا می کند، افزود: این نهاد درنظر دارد تا پایان سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۴۰۲ طرح آبرسانی دیگر را در سطح کشور اجرایی کند.
نماینده بنیاد نیکوکاری ابراهیمی همچنین اعلام کرد: در حال حاضر در شهرستان تایباد، دو طرح آبرسانی در روستاهای شیزن و حسینی از توابع بخش میان ولایت تایباد در حال اجرا است.
شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد متشکل از دو بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا، در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
بنیاد خیریه علمی، فرهنگی و آموزشی ابراهیمی در منطقه شلنبه، یکی از توابع شهرستان دماوند تاسیس شد و تحصیل و پرورش ایتامی که توسط بهزیستی معرفی می‌شوند را به عهده گرفت.
این بنیاد به مدیریت حاج اکبر ابراهیمی علاوه بر مدرسه سازی و تامین هزینه‌های تحصیل و تربیت ایتام، مواردی همچون تأمین جهیزیه نوعروسان، کمک به مستمندان، اختصاص مبلغی به صندوق‌های قرض‌الحسنه برای اعطای وام به افراد نیازمند، اجرای طرح‌های آب‌رسانی در مناطق محروم و تامین آب شرب روستاها، تامین منبع‌های آب و ... را نیز به عهده گرفته و تاکنون خدمات شایانی در این حوزه‌ها در سراسر کشور انجام داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =