بهزیستی استان البرز

به همت بهزیستی استان البرز مشاوران و مدیران ۴۰۰ مدرسه پرخطر در راستای پیشگیری از خودکشی نوجوانان، آموزش های لازم را دریافت نمودند.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی البرز در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت : در راستای اجرای طرح پیشگیری از خودکشی معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان البرز پس از رایزنی با اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل اجتماعی استانداری البرز در اقدامی نو، طرح پیشگیری از خودکشی در دانش آموزان را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: چالش های مرتبط با دوره پسا کرونا ، حضوری شدن مدارس و ناتوانی در سازگاری با شرایط موجود ، مشکلات اقتصادی ،خانوادگی و همچنین مشکلات مرتبط با هویت یابی ممکن است نوجوانان را در شرایط مخاطره آمیزی قرار دهد . مدیرکل بهزیستی اضافه کرد : از همین رو اجرای برنامه های پیشگیرانه و آگاهسازی در دانش آموزان ،والدین و مشاوران مدارس گامی موثر در افزایش تاب اوری در آن ها خواهد بود.

محمدی فلاح با بیان اینکه مقرر است ۵۴۰ نفر از مدیران و مشاوران آموزش و پرورش این آموزش ها را دریافت نمایند افزود: در این راستا تاکنون کارگاه های آموزشی توانمند سازی مشاوران مدارس با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از مشاوران شهرستان های کرج ، نظر آباد وساوجبلاغ برگزار گردیده است. وی گفت: در این کارگاه مشاوران ضمن آشنایی با علایم پر خطر در دانش آموزان با نحوه مداخله فوری آشنا شدند. مدیرکل بهزیستی البرز اضافه کرد : همچنین اجرای برنامه آگاهسازی جمعیت عمومی در ۲۳ محله پر آسیب و ۱۵ مدرسه به صورت اجتماع محور در حال انجام می باشد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =