کد خبر: 38269
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
مدیرعامل هلال احمر فارس

مدیرعامل هلال احمر فارس از آموزش تمامی مردم روستاهای شهرستان خنج خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، درویشی در دیدار با فرماندار خنج گفت: این جمعیت در نظر دارد با برگزاری و اجرای دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه ویژه تمامی مردم روستاهای شهرستان خنج، به عنوان نخستین دستگاه امدادی آغاز طرح آموزشی همگانی روستاهای استان فارس را آغاز کند.
او با بیان این که آموزش همگانی یکی از مسوولیت‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود، افزود: هلال احمر فارس برای بهره مندی هر چه بیشتر شهروندان از آموزش‌های مورد نیاز، طرح آموزش همگانی روستاهای استان را از این شهرستان آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: هدف از اجرای این طرح بالا بردن آگاهی مردم و تاب‌آوری آن‌ها در برابر مخاطرات طبیعی و سپردن مدیریت و اجرای برنامه‌ها به مردم بومی است.

او تصریح کرد: سرفصل‌های آموزشی این دوره شامل احیای قلبی و ریوی CPR، اسکان اضطراری و چادرزنی، انواع پانسمان و بانداژ، آتل بندی و تثبیت مصدوم و همچنین اصول حمل مصدوم است.

درویشی از بهره مندی ۱۱۴ هزار نفر از آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه در سال گذشته در استان فارس خبر داد و بیان کرد: این دوره‌ها شامل آموزش کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، مهارت‌های پایه داوطلبی و مبتنی بر نیاز بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =