مدیرکل بیمه سلامت بوشهر

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: سالانه حدود ۱۱ میلیارد تومان بابت حق بیمه دریافت می‌کنیم ولی هزینه‌های ما در استان بوشهر حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در هر سال است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، داراب بارگاهی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمه سلامت با حمایت ولت مردمی خدمات نوین بیمه‌ای را به مردم ارائه می‌کند که موجب رضایت‌مندی مردم و به‌ویژه بیمه شدگان شده است.

وی پوشش همگانی بیمه درمانی برای آحاد مردم را یکی از برنامه‌های مهم عنوان کرد و ادامه داد: ۵۰۰ هزار نفر در قالب انواع صندوق‌ها تحت پوشش بیمه قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اضافه کرد: ۷۰ هزار نفر از کارکنان دولت، ۳۲ هزار نفر روحانیون، اتباع، خانواده شهدا و…، ۲۹۵ هزار نفر عشایر و روستاییان و ۱۰۲ هزار نفر از سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت استان بوشهر هستند.

وی با اشاره به اینکه دهک‌های اول تا سوم رایگان بیمه می‌شوند، ادامه داد: دهک چهار به ۹۰ درصد تخفیف، دهک‌های پنج و ۶ با ۷۵ درصد تخفیف و دهک هفت و هشت با ۵۰ درصد تخفیف بیمه می‌شوند.

بارگاهی تصریح کرد: هر کسی پوشش بیمه‌ای ندارد با مراجعه به سایت بیمه سلامت می‌تواند وضعیت پوشش بیمه‌ای خود را مشاهده کرده و برای بیمه شدن اقدام کند.

وی افزایش حمایت مالی و خدماتی به بیمه‌شدگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در گذشته ۹ خدمت به معلولان ارائه می‌شد که اکنون ۵۰ کد خدمتی اضافه شده و ۵۹ مورد رسیده است.

ارائه خدمات ویژه به بیماران خاص و صعب‌العلاج

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به ارائه خدمات ویژه به بیماران خاص و صعب‌العلاج خاطرنشان کرد: در گذشته پنج بیماری خاص تحت پوشش بود که اکنون به ۱۰۷ نوع بیماری رسیده است.

وی با اشاره به پرداخت هزینه‌های هزینه‌های نازایی و ناباروری ادامه داد: ۲ مرکز درمان ناباروری در بوشهر و برازجان ایجاد می‌شود تا خدمات مناسبی به زوج‌ها ارائه کند.

بارگاهی افزود: در سال جاری ۲ میلیارد ریال برای ۶۱ پرونده به ۳۹ بیمار برای درمان مشکل ناباروری و نازایی پرداخت شده است. با ماماها هم برای ارائه خدمات قرارداد بسته‌ایم.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات مؤسسات طرف قرارداد به میزان ۲۱۶ میلیارد تومان اضافه کرد: ۴۴ میلیارد تومان از مطالبات سال قبل نیز پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: ۵۱۶ مرکز تشخیصی و درمانی شامل پزشکان عمومی، پزشکان متخصص، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و… با بیمه سلامت استان بوشهر قرارداد دارند.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد درآمد و هزینه‌های بیمه سلامت در استان بوشهر بیان کرد: ۸۰ درصد بیمه شدگان ما به صورت رایگان بیمه شده‌اند. سالانه حدود ۱۱ میلیارد تومان بابت حق بیمه دریافت می‌کنیم ولی هزینه‌های ما در استان بوشهر حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در هر سال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =