کد خبر: 38190
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴

معاون درمان وزارت بهداشت، به تشریح اقدامات حوزه درمان کشور پرداخت.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سعید کریمی، در گفتگوی تلویزیونی، گفت: طی یک سال گذشته ۱۰۸۰۰ تخت با اولویت مناطق محروم در بیمارستان‌های کشور توزیع و تجهیز شد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۵۵۰۰۰ تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد. سرانه تخت حدود ۱.۸ به ازای هر هزار نفر است که این عدد در استان‌های مختلف متفاوت است. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش ما این است برای سال آینده ۹ هزار تخت بیمارستانی به ناوگان درمانی کشور افزوده و به صورت عادلانه توزیع نمائیم.

کریمی تصریح کرد: همچنین طی دو هفته گذشته حدود ۲۲۰۰ نیروی متخصص با سهمیه آزاد و در مجموع ۲۸۰۰ نیروی تخصصی با سایر سهمیه‌ها همچون سهمیه عدالت آموزشی عمدتاً در مناطق محروم توزیع شدند. در این توزیع تلاش شد همکاران خانم دارای فرزند در شهر خود خدمت نمایند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اصلاح سقف کارانه، اصلاح طرح قاصدک و پلکان‌ها، نزدیک کردن تعرفه جز حرفه‌ای بخش دولتی و خصوصی در حدود ۸۸ درصد که جز سیاست‌های ابلاغی رهبری بوده است، از دیگر اقدامات اساسی صورت گرفته بوده که امسال کاملاً مساوی خواهد شد.

وی افزود: تسهیل مجوزهای کسب و کار بخش خصوصی نیز صورت گرفته است، پیش از این برای ساخت بیمارستان و درمانگاه موانعی وجود داشت در حال حاضر این موانع برطرف و بخش خصوصی می‌تواند به راحتی سرمایه گذاری نماید.

کریمی گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از چندین سال صورت گرفت البته پرداخت‌ها علی الحساب بوده و در آینده بر اساس تعرفه‌های مصوب محاسبه و انجام خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: نسخه نویسی الکترونیک در یک سال گذشته انجام شد و اکنون به مرحله خوبی رسیده است.

وی گفت: اقدامات خوبی انجام شده و تلاش گردیده تا شرایط بهتری برای خدمت رسانی فراهم شود. مجموع این اقدامات رویکرد وزارت بهداشت که همان عدالت و تعالی نظام سلامت است را دنبال می‌نماید.

کریمی تاکید کرد: در زمینه بهداشت نیز اقدامات خوبی انجام شده است. بیش از ۲۰۰۰ پروژه بهداشتی تا تیر ماه سال آینده نهایی خواهد شد. خرید آمبولانس برای روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مناطق محروم به سرعت در حال انجام است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: تحریم‌ها فشار زیادی وارد می‌کند. زمانی که بانک تحریم است عملاً امکان خرید وجود ندارد از این رو خرید و وارد کردن دستگاه‌های تجهیزات پزشکی با مشکلات فراوانی همراه است. تا امروز سعی کردیم امکانات مورد نیاز را فراهم نمائیم. نزدیک به ۸۰ دستگاه ام آر ای با قیمت حدود ۴۰ میلیارد تومان به ازای هر دستگاه در مراکز درمانی فاقد این دستگاه یا دارای دستگاه مستهلک تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تجهیزات پزشکی تولید داخل است، گفت این تجهیزات در فضای رقابتی کیفیت خوبی دارند. کیفیت در این زمینه بسیار مهم است، چرا که مستقیماً با جان مردم در ارتباط است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =