کد خبر: 38120
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
کشاورزی

قنبری، رئیس صندوق بیمه کشاورزی اردبیل گفت: در سال زراعی گذشته ۲۸۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، امیرعلی قنبری اظهار کرد: جبران خسارت ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی به مزارع و باغات استان در بخش کشاورزی جز رویکردهای صندوق بیمه محصولات کشاورزی است که در سریعترین زمان پرداختی‌ها انجام می‌شود.

وی ضرورت پوشش بیمه محصولات کشاورزی در بخش‌های زراعی، باغی و دامی را یادآور شد و تصریح کرد: در قبال ۴۰ میلیارد تومان حق بیمه دریافت شده در سال زراعی گذشته، ما موفق شدیم ۲۸۰ میلیارد تومان خسارت و غرامت را به کشاورزان در حوزه‌های مختلف پرداخت کنیم.

رئیس صندوق بیمه کشاورزی اردبیل حمایت دولت را از این صندوق در قبال پشتیبانی از بخش کشاورزی به عنوان بخش پرریسک در حوزه اقتصادی یادآور شد و گفت: ‌امسال نیز تلاش کردیم تا ۱۲۰ میلیارد تومان واریزی را از سوی کشاورزان در پوشش بیمه‌ای شاهد باشیم که قطعا در سال زراعی جاری نیز پرداختی‌های بیمه برای کشاورزان خسارت‌دیده در کوتاهترین زمان خواهد بود.

قنبری افزود: تا آخر بهمن ماه فرصت پوشش بیمه‌ای برای کشاورزان در حوزه‌های مختلف از دام و طیور گرفته تا محصولات گلخانه‌ای، ماشین‌آلات کشاورزی، ‌ کشت و زرع پاییزی و همچنین باغات وجود دارد تا بیمه‌شدگان از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

وی خشکسالی را پدیده خسارت‌زای عمده در حوزه کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: سه برابر حق بیمه دریافتی همه ساله پرداختی صندوق را به زارعین، باغداران و دامداران شاهد هستیم که ۸۰ درصد هزینه‌ها را دولت و تنها ۲۰ درصد از سوی کشاورزان پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق بیمه کشاورزی اردبیل اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا با ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف خسارت‌های پرداختی را به موقع انجام داده و رضایتمندی فعالان این حوزه را فراهم کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =