صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور

تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با استانداری البرز به امضای «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز و «بیت الله برقراری» مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور رسید.

به گزارش روستانیوز، بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است همکاری مشترکی بین دو مجموعه جهت معرفی صندوق و پوشش افراد جدید انجام شود. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشوردر جلسه قرارگاه اجتماعی و مراسم انغقاد این تفاهم نامه دراستان البرز،با بیان اینکه یکی از مولفه‌های تحقق عدالت اجتماعی، گسترش چتر بیمه‌ای است،گفت: پوشش بیمه‌های اجتماعی از فقر سالمندی جلوگیری می‌کند. «بیت الله برقراری» با اشاره به اینکه بیمه‌های اجتماعی اهمیت بسیاری در حوزه اجتماعی دارند و آینده افراد را تضمین می‌کنند، به فلسفه تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اشاره کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از مسئولان این صندوق را نمی‌شناسند در حالی که بر اساس اصل 29 قانون اساسی همه باید تحت پوشش بیمه همگانی قرار بگیرند و زمان شکل‌گیری این صندوق نیز به سال 1384 برمی‌گردد.

وی با اشاره به فعالیت صندوق‌ها و سازمان‌های متعدد بیمه‌ای در کشور افزود: مجموعه‌هایی از جمله سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی را داریم که در اینگونه صندوق‌ها بیمه اجباری است ولی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کار به این شکل نیست و بیمه به صورت اختیاری است. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه کشاورزان، روستاییان و عشایر و البته هموطنان در شهرهای زیر 20 هزار نفر می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار بگیرند،ادامه داد: دولت سیزدهم در این دوره حمایت‌های خوبی را از صندوق داشته وافراد تحت پوشش در این دوره نسبت به دولت‌های گذشته قابل مقایسه نیست و حمایت دولت بی‌نظیر بوده است.

بیش از 17 هزار البرزی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 میلیون و 500 هزار نفر تحت پوشش صندوق قرار دارند در خصوص شرایط سنی جهت قرار گرفتن زیر چتر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز اظهار کرد: داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 50 سال برای این بیمه لازم است. ضمن اینکه در این صندوق نقل و انتقال سوابق از سازمان تامین اجتماعی به صندوق و بالعکس امکان‌پذیر است. مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشورخاطرنشان کرد: در استان البرز بیش از 17 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند، در حالی که ظرفیت در این استان بالغ بر 50 هزار نفر است که امیدواریم با همکاری قرارگاه اجتماعی استان این افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند. ایجاد هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت‌ها و امکانات بالقوه و بالفعل طرفین در جهت رشد و توسعه شاخص‌های اجتماعی با هدف شناسایی ظرفیت‌های موثر در پوشش همگانی بیمه اجتماعی ،کشاورزان، روستائیان و عشایر با تاکید بر آموزش، اطلاع رسانی و کشف مشوق‌های موثر در تحقق موضوع تفاهم نامه مورد توجه است.

گفتنی است؛ برنامه ریزی مشترک برای توسعه، تعمیم و پوشش حداکثری جامعه مشمول خدمت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در استان البرز، بسیج امکانات و تمامی ظرفیت‌های بالقوه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه روستاها و مناطق عشایری توسط استانداری به منظور اطلاع رسانی، اعتمادسازی و فرهنگ سازی بیمه اجتماعی و فراگیر شدن دامنه خدمات ارائه شده از سوی دولت در این حوزه برای تمامی مشمولین، به کارگیری تمامی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل طرفین در جهت ارتقای شاخص‌های توسعه یافتگی و گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی و رفع فقر در روستاها، مناطق محروم کشور و مناطق زیر پوشش مشمولین صندوق، تشکیل ستاد راهبردی توسعه بیمه در سطح استان به ریاست استاندار به منظور بررسی و ارزیابی میزان پیشرفت موضوع تفاهمنامه در بخش‌های مختلف و رفع موانع و هماهنگی‌های لازم به صورت فصلی حسب ضرورت تشکیل ستاد راهبردی توسعه بیمه در سطح فرمانداری‌ها به منظور بررسی و ارزیابی میزان پیشرفت موضوع تفاهم نامه در بخش‌های مختلف و رفع موانع و هماهنگی‌های لازم به صورت ماهانه از جمله موارد این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

بیش از 17 هزار البرزی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =