رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه هم اکنون طرح‌های محرومیت زدایی بسیج سازندگی در ۲۵ درصد روستاهای کشور در حال انجام است، گفت: هم اکنون طرح جامع محرومیت زدایی در ۱۰ هزار و ۲۸۳ روستا در دست اجراست.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار محمد زهرایی شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری، از شناسایی یکهزار و ۱۰۰ روستا به عنوان محلات محروم کشور خبرداد و افزود: بسیج سازندگی ۳۲۵ محله را برای اجرای طرح های محرومیت زدایی محله محور انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه ۳۲ مجمع جهادی در استان‌های کشور با گروه‌های ۱۲ گانه مشغول کار هستند، اظهار داشت: هم اکنون۴۲ هزار نیروی جهادی در کشور مشغول فعالیت هستند و این گروه‌های جهادی با حضور نیروهای مردمی و داوطلب بسیجی بر حسب ضرورت برای کمک به مردم و نظام ماموریت‌های جهادی و انقلابی خود را در کنار دولت انجام می‌دهند.

وی از طرح های آبرسانی روستایی، تامین آب کشاورزی، مسکن و تولید به عنوان مهمترین مشکلاتی نام برد که برای رفع آنها تفاهم‌نامه ای نیز با دولت سیزدهم امضا شد، گفت: در ۳۲ میلیون هکتار طرح آبخیزداری اجرا شد و ۹۰ میلیون هکتار نیز فاقد طرح آبخیز و آبخوان داری است و درصدد هستیم ۱۰ هزار قنات و استخر را در این زمینه احیا کنیم.

طرح آبرسانی بسیج سازندگی
وی از شناسایی ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در کشور خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۱۶ هزار روستا نیازمند آب آشامیدنی سالم و پایدار هستند و با توافق صورت گرفته، مقرر شد طرح آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۸ روستا اجرا شود که سهم مازندران ۶۰۰ روستا است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: طرح آبرسانی به این روستاها از اردیبهشت امسال آغاز شد و مدت زمان آن ۳۰ ماهه است که تاکنون طرح آبرسانی به ۳۰۰ روستا تکمیل شده است.

سردار زهرایی ادامه داد: در بخش مسکن روستایی نیز تفاهمنامه ای با بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار مسکن مددجویی در مدت ۳۰ ماه امضا شد که تاکنون کار احداث ۷۰۰ واحد به اتمام رسیده است و یکهزار و ۶۰۰ واحد نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد.

وی گفت: در بحث احداث جاده بین مزارع نیز ۱۲ میلیون مترمربع تعهد شد که تاکنون ۶ میلیون مترمربع آن تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

ساخت ۴۰ هزار مسکن مددجویی

وی با اشاره به طرح جهش ملی مسکن نیز با بیان اینکه در شهرهای جدید شروع به ساخت ۴۰ هزار مسکن محرومین کردیم و تا سقف ۱۰۰ هزار واحد نیز امکان افزایش است، گفت: در ساخت مسکن ۷۴ نوع شغل در ارتباط است و همه باید به دولت در این زمینه کمک کنند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی میزان تعهد این نهاد برای احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در کشور یکهزار واحد اعلام کرد و افزود: با تلاش های صورت گرفته تاکنون ۲۱۸ واحد تولیدی راکد دوباره احیا شدند و به چرخه و فعالیت های اقتصادی بازگشتند.

راه اندازی ۲۹ هزار صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی

سردار زهرایی از تاسیس و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردومی اشتغالزایی در بخش اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۹ هزار صندوق قرض الحسته اشتغالزایی در کشور راه اندازی شد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار نیز عضو این صندوق هستند، ضمن اینکه دولت سیزدهم نیز راه اندازی ۱۰ هزار صندوق دیگر را نیز متعهد شده است.

راه اندازی ۵۰ پنل خورشیدی

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلو واتی نیز گفت: مصوبه مجلس برای بسیج سازندگی راه اندازی ۵۰ میلیون پنل خورشیدی است که برای راه اندازی آن ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات ۸۰ ماهه نیز به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود ضمن اینکه وزارت نیرو نیز قرارداد تضمینی خرید برق را امضا کرده است.
سردار زهرایی اضافه کرد: مقرر شده است طی پنج سال یکهزار قرارگاه جهادی در سطح کشور راه اندازی شود که با نقطه مطلوب فاصله زیادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =