کد خبر: 37659
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
جهادی

مسوول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: بیش از ۷۰۰ اردوی جهادی با مشارکت حدود ۱۵ هزار جهادگر در طول یکسال گذشته برای خدمات رسانی به مناطق محروم استان برگزار شد.

به گزارش روستانیوز، سرهنگ یاسین باوقار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اردوهای جهادی بیشتر در قالب برنامه‌های قرارگاه‌های سازندگی و محرومیت زدایی به‌ویژه در فصل تابستان که زمان اوقات فراغت جوانان و فصل گستردگی و استقبال بیشتر این قشر بوده؛ اجرایی شده است.

وی بیان داشت: کمک مومنانه، تهیه جهیزیه، تکمیل و مرمت منازل محرومان، اعزام تیم های پزشکی و دندانپزشکی، کمک به کشاورزان در برداشت محصول، ایجاد اشتغال، برگزاری کلاس‌های تقویتی برای دانش آموزان نیازمند و برگزاری نشست‌های مشاوره از جمله برنامه های جهادگران در قالب گروه‌های جهادی به مردم روستایی و مناطق محروم و دورافتاده استان هرمزگان بوده است.

مسوول بسیج سازندگی هرمزگان یادآور شد: فعالیت جهادگران بسیجی در اجرای برنامه های محرومیت زدایی و تکمیل طرح‌های عمرانی در حوزه ساخت مسکن نیازمندان و آبرسانی به روستاها و مناطق دورافتاده در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه ها انجام می شود که نشان از عزم و اراده جهادی برای رونق اقتصادی دارد.

سرهنگ باوقار با اشاره به اینکه رفع محرومیت در مناطق آسیب پذیر و روستایی در اولویت بسیج سازندگی قرار دارد، ادامه داد: گروه های جهادی استان هرمزگان در زمان بحران نیز از جمله سیل و زلزله و هر زمانی که نیاز باشد، درحالت آماده باش هستند تا بتوانند خدمات هرچه بهتری را به مردم ارائه دهند.

وی گفت: در بارندگی و سیل دی‌ماه سال گذشته بیش از ۳۰ گروه جهادی با اعزام به بخش‌های مرکزی و شهرستان بندرعباس، هشتبندی و توکهور میناب و رودان در بحث کمک و ارائه خدمات به مردم سیل‌زده و بازگشایی راه ها پای کار بودند و به اسکان موقت و توزیع اقلام غذایی بین سیل زدگان پرداختند.

مسوول بسیج سازندگی هرمزگان تصریح کرد: همچنین در زلزله تیرماه امسال در منطقه سایه خوش نیز حدود ۵۰ گروه جهادی از همان ساعات نخستین وقوع زلزله در غرب استان به محل اعزام شدند و تا عادی شدن منطقه اقدام به امداد رسانی کردند.

به گفته وی: بسیج سازندگی همواره به دنبال امیدآفرینی و رفع مشکلات مردم بوده و در این مسیر از ظرفیت و مشارکت مردم نیز استفاده کرده است؛ بطوری که حضور جهادگران در روستاها و پای کار آوردن جوانان روستا از عوامل مهم اثربخشی گروه‌های جهادی و حرکت‌های جهادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =