کد خبر: 37072
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
پزشکی

طرح پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر دزفول فعال است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به آغاز طرح پزشک خانواده از سال ۱۳۸۴ در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر گفت: این طرح اکنون در روستاها و شهرهای زیر۲۰ هزار نفر شهرستان دزفول در حال اجرا است و تیرماه تکمیل می‌شود.

وی افزود: ممکن است در برخی ایام سال چند ماه کمبود مقطعی پزشک داشته باشیم که به دنبال آن هستیم این مشکل را نیز برطرف کنیم.

توکلی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی دزفول خود دانشجوی پزشکی پرورش می‌دهد، اظهارداشت: دانش آموختگان آذرماه این دانشگاه که تعهد خدمتی در دزفول دارند، قرار است ۲ برابر مدت تحصیل خود را در دزفول بمانند در واقع باید ۱۴ سال در این شهرستان خدمت کنند.

وی ادامه داد: حدود ۴۵ پزشک باید در روستاهای دزفول حضور داشته باشند که تعدادی کمبود داریم و با فارغ التحصیلان این پزشکان مشکل کمبود پزشک برطرف می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه نیمه دوم سال ۱۴۰۲، افزون بر ۲۰ پزشک متعهد طی چند مرحله فعالیت خود را در شهرستان آغاز می‌کنند، گفت: دزفول دومین شهر استان خوزستان است که جمعیت حاشیه نشین بالایی دارد.

وی افزود: با توجه به ضعیف بودن شاخص‌های بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای، برای هر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده و تمام خدمات بهداشت روان، تغذیه، مادر و کودک توسط این مراقبان سلامت انجام می‌شود.

توکلی بروز مشکل در اجرای طرح پزشک خانواده شهری در شهرهایی از استان مازندران را یادآور شد و بیان کرد: قرار است این طرح در سال ۱۴۰۲ اجرا شود البته سازمان بیمه سلامت با برخی پزشکان شهری وارد قرارداد شده و جمعیتی را تحت پوشش قرار داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =