کد خبر: 37067
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
مدرسه

خیران تا کنون ۹۰۰ مدرسه در لرستان ساخته اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان در بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان گفت: خیران تا کنون ۹۰۰ مدرسه در لرستان ساخته اند.

علی محمد رضوی از آغاز تشکیل مجمع خیران مدرسه ساز لرستان در سال ۱۳۷۸ تا کنون، این خیران ۹۰۰ مدرسه در قالب ۳ هزار ۵۴۵ کلاس درس در لرستان ساخته اند.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۱۱۵ خیر مدرسه ساز در لرستان ابراز امیدواری کرد: با نیک اندیشی این عزیزان و سایر موسسات و نهادها همه مدارس تخریبی استان بهسازی و مقاوم سازی شود.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به جایگاه رفیع نیکوکاران و خیران اشاره کرد و گفت: بدون کمک های خداپسندانه خیران، آموزش و پرورش در تامین زیرساخت‌ها با مشکل روبرو می‌شد.

ضرورت ادامه نهضت کمک خیران برای تجهیز هنرستان‌ها

رضا عزتی یکی از برنامه‌های مهم نهاد آموزش و پرورش را تحول در این نهاد عنوان کرد و افزود: تا زمانی که مدرسه‌ای پویا و فعال با مدیریت دلسوز و انقلابی نداشته باشیم، تحول ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: آینده کشور در مدرسه رقم خواهد خورد و باید به مدرسه و دانش آموز توجه ویژه‌ای شود که نیازمند نگاه مثبت و اثرگذار همگان به آموزش و پرورش است و هر کس در مسیر اعتلای آموزش و پرورش قدم بردارد، قدردان او خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه از وجود ۵۰۵ مدرسه کانکسی، ۳۰۰ مدرسه کپری و سنگی و ۱۵۰۰ مدرسه تخریبی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این آمار حاکی از محرومیت لرستان در حوزه فضای آموزشی است و روا نیست دانش آموزان لرستان در نظام مقدس جمهوری اسلامی در این مدارس تحصیل کنند.

عزتی به ضرورت ادامه نهضت کمک خیران برای تجهیز هنرستان‌ها اشاره کرد و افزود: برای هدایت دانش آموزان به رشته‌های فنی و کار دانش نیازمند فضاها و کارگاه‌های مجهز هستیم تا دانش آموزان به این رشته‌ها گرایش یابند.

تحویل ۱۳۰ کلاس درس تا پایان امسال به آموزش و پرورش لرستان

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این جشنواره به اجرای طرح شهید پناهی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح تمامی مدارس کانکسی روستاهایی که بالای ۱۰ دانش‌آموز دارند تا سال ۱۴۰۲ باید جمع آوری و به جای آن مدرسه ساخته شود که استان لرستان بعد از سیستان و بلوچستان با ۱۶۸ طرح دومین استان در این زمینه است و اگر این طرح اجرا شود تحول بزرگی در مدرسه سازی استان صورت خواهد گرفت.

یونس بهاروند ایرانیا افزود: علاوه بر طرح شهید پناهی ۱۳۰ کلاس درس تا پایان امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته ۳۰ تفاهم‌نامه در قالب ۵۶ کلاس درس و امسال ۴۲ تفاهم نامه با ۲۰۰ کلاس درس توسط خیرین در حال اجراست که امیدواریم تا مهر سال آینده در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

مدرسه تاریخی حجتیه بروجرد؛ نیازمند مرمت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان هم در ادامه این مراسم به تاریخ مدرسه و مدرسه سازی در کشور و استان اشاره کرد و گفت: مدرسه حجتیه بروجرد با ۳۰۰ سال سابقه نیازمند مرمت و بهسازی است.

عطا حسن پور اعتبار مورد نیاز برای مرمت این بنای ارزشمند تاریخی را سه میلیارد تومان اعلام کرد.

وی خیران را پرچمدار مدرسه‌سازی در کشور عنوان کرد و افزود: به عنوان یک دوست دار میراث فرهنگی، معتقدم دانش آموزان علاوه بر علم آموزی نیاز به مکان تفریحی و گردشگری هم دارند و لازم است خیران گوشه چشمی هم به فراهم کردن زیرساخت ها در مناطق گردشگری داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =