کد خبر: 36897
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
خرمی

مدیر کل برنامه ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: آمار و اطلاعات حوزه روستا از طریق سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی های کشور یکپارچه شد و مرکز آمار ایران بر این اطلاعات صحه گذاشت.

به گزارش روستانیوز به نقل از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور محمدصادق مهدوی خرمی مدیر کل برنامه ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار داشت: سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی های کشور یک مرتبه در سال ۹۶ به بهره برداری رسید و تا به امروز به روز رسانی شده است تا مبنای آمار و اطلاعات مورد نیاز کشور در حوزه روستا شناخته شود و مهر مرکز آمار ایران این سامانه آماری را تایید کرده است.

وی افزود: آمار در کشور به سمت ثبتی مبنا پیش رفته است به طوری که در آمارگیری روستایی سال ۹۵ از پرسشنامه بر خلاف گذشته استفاده نشد و مرکز آمار از اطلاعات ثبتی دستگاه های مرتبط با روستا، استفاده کرد.

۲۴۰ قلم اطلاعات آمار در سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی های کشور

مدیر کل برنامه ریزی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته با مرکز ملی آمار سرشماری سال ۱۴۰۳ کشاورزی و سرشماری روستایی کشور بر اساس آمار سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی های کشور انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: اطلاعات " سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی های کشور" در اقلام مختلف آمار روستاهای با همکاری دستگاه های مختلف از جمله شرکت گاز، وزارت نیرو و ... جمع آوری و احصا شد تا در سامانه ثبت شود.

مهدوی گفت: سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی های کشور ۲۴۰ قلم آماری از جمله کالبدی مانند آب، برق، گاز و راه روستایی و اطلاعات اجتماعی مانند کتابخانه و مسجد، اطلاعات اقتصادی مانند تعمیرگاه ماشین آلات کشاورزی و آنچه در روستا به چشم می آید اطلاعات آن در این سامانه قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =