کد خبر: 36866
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
کانال کشاورزی

مسئول بسیج سازندگی لرستان از احداث ۷۰ کیلومتر کانال کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ احسان جهانبخش در حاشیه مراسم افتتاح کانال آب‌بر روستای حیدرآباد شهرستان سلسله اظهار کرد: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای احداث ۱۵ کیلومتر کانال کشاورزی برای استان اختصاص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: شیوه‌ای که از سوی بسیج سازندگی حسب دستور مقام معظم رهبری در دستور کار قرارگرفته مشارکت مردم روستا، نیروهای بومی و نیروهای بومی با حضور نیروهای جهادی در اجرای پروژه‌ها است.

مسئول بسیج سازندگی لرستان خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی مالی در اجرای پروژه‌ها یکی از اولویت‌ها بوده که رعایت کیفیت نیز در اجرای پروژه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

جهانبخش با بیان اینکه متولی کار خود روستاییان و جهادگران اقتصادی و عرصه تولید هستند، اضافه کرد: قرار بود با ۱۵ میلیارد تومان یاد شده، ۱۵ کیلومتر کانال کشاورزی را در استان احداث کنیم، این در حالی است که با همین اعتبار، ۷۰ کیلومتر کانال کشاورزی را طی دو سال اجرایی و تحویل مردم استان دادیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری احداث کانال‌های کشاورزی به جد مدنظر قرار دارد، افزود: اگر مانند سنوات قبل اعتباری برای این منطقه در نظر گرفته نشود از محل صرفه‌جویی در این منطقه خدمت انجام خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی لرستان بیان کرد: ۴۲۵ میلیارد اعتبار پروژه جهاد آب رسانی سپاه لرستان است که این پروژه به طول ۵۳۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال، ۱۰ حلقه چاه و ۶۱ مخزن در سطح استان عملیاتی می‌شود.

جهانبخش ادامه داد: بخشی از این پروژه در سلسله بوده، طول مسیر این پروژه ۴۳ کیلومتر و تاکنون ۶ کیلومتر انجام شده و ۴۷ میلیارد تومان اعتباری برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از عرصه‌های خدمت بسیج سازندگی در لرستان ساخت مسکن محرومان است، گفت: در این راستا طی سنوات قبل ۳۰ واحد در این شهرستان ساخته شده و ۴ واحد ابلاغ شده است.

مسئول بسیج سازندگی لرستان اظهار کرد: انتظار می‌رود کمیته امداد شهرستان با توجه به اینکه برخی از مناطق محروم نیازمند هستند و مددجویان بیشتری را دارد سهمیه بیشتری را برای این شهرستان در نظر بگیرد.

جهانبخش تصریح کرد: ۵۴ صندوق‌های قرض‌الحسنه در سلسله وجود دارد که موجودی این صندوق‌ها یک میلیارد تومان بوده. سال گذشته ۳ میلیارد تومان از بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل از اعتبارات تبصره ۱۶ به این شهرستان تخصیص داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =