کد خبر: 36765
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
وام مسکن روستایی

کارشناس مسئول حوزه بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی البرز با بیان اینکه در مجموع برای استان البرز ۸۰۰ فقره وام مسکن روستایی در نظرگرفته شده، اظهار کرد: ۹ بانک مسئول پرداخت این تسهیلات شده‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، نیما امیدبخش با اشاره به گلایه برخی از متقاضیان دریافت وام مسکن روستایی از عدم همکاری بانک‌های عامل توضیح داد: پرداخت این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به تازگی آغاز شده و مردم باید کمی صبور باشند تا بازخورد آن مشخص و نواقص آن رفع شود.

وی با اشاره به اینکه تخصیص این تسهیلات مرحله به مرحله به استان‌ها ابلاغ می‌کنند، گفت: اولین بانکی که برای البرز معرفی شد، کشاورزی بود که سهمیه این بانک ۱۰۰ فقره وام است.

وی با بیان اینکه در مجموع برای استان البرز ۸۰۰ فقره وام مسکن روستایی در نظرگرفته شده، اظهار کرد: ۹ بانک مسئول پرداخت این تسهیلات شده‌اند.

امیدبخش اضافه کرد: درکنار بانک کشاورزی، بخشی از سهمیه سایر بانک‌ها هم ابلاغ شده و به مرور زمان پرداخت می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: تا چند روز قبل مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات جدید در سامانه بانک کشاورزی تعریف نشده و هنوز مبنا ۱۰۰ میلیون تومان سال گذشته بود که همین امر باعث تاخیر در پرداخت تسهیلات شده بود.

امیدبخش اضافه کرد: تاکنون ۹۷ مورد از متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی برای دریافت وام به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند و از اوایل این هفته روند پرداخت شروع شده و سه نفر از ۹۷ نفر عقد قرار داده شده‌اند.

کارشناس مسئول حوزه بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی البرز گفت: تسهیلات بهسازی مسکن روستایی یک ساله است و از حدود دو ماه پیش ابلاغ شده است.

وی توضیح داد: در مجموع استقبال از این تسهیلات در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر است ولی اگر تعداد متقاضیان بیشتر از سهمیه تعیین شده باشد، تسهیلات جدید در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی به دنبال بهسازی مسکن روستایی خود هستند نیازی به این وام ندارند و با هزینه شخصی این کار را انجام می‌دهند این تسهیلات بیشتر به اقشار نیازمند تعلق می‌گیرد.

امیدبخش گفت: این تسهیلات در پنج مرحله به متقاضیان تعلق می‌گیرد و از مبلغ پنج میلیون تومان در سال‌های گذشته شروع شده و حالا به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =