آبرسانی

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه در یک سال گذشته مشکل تامین آب ۱۸۳ روستا در شادگان حل شده است، گفت: تا پایان سال جاری ۳۰ روستای دیگر نیز از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا کرمی نژاد در مراسم افتتاحیه پروژه آبرسانی به روستای منصوره که امروز، ۲ آذرماه در شادگان برگزار شد، اظهار کرد: شتاب‌بخشی در روند آبرسانی به ۲۱۳ روستای شادگان که با مشکل کم آبی مواجه بودند آغاز و در طول مدت یک سال اقدامات شایسته‌ای از سوی دولت سیزدهم، مجموعه وزارت نیرو و آبفا کشور اجرایی شده است.

وی افزود: در یک سال گذشته مشکل تامین آب ۱۸۳ روستا در شادگان رفع شده است و تا پایان سال جاری ۳۰ روستای دیگر نیز از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: پروژه خط انتقال آب روستای منصوره شادگان با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت ولیعصر (عج) اجرایی شده است و امروز رسما این پروژه افتتاح شد.

کرمی نژاد عنوان کرد: با اجرای این پروژه ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از نعمت آب شرب با کیفیت بهره‌مند می‌شوند. این پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان اجرایی شده است و در آن ۱۲ کیلومتر خط انتقال و دو دستگاه الکتروپمپ و تابلو برق اجرا و نصب شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های آبفا خوزستان در دهستان جفال شادگان بیان کرد: تکمیل خط انتقال آب در دهستان جفال که ۳۴ روستا را در خود جای داده، به طول ۱۷ کیلومتر آغاز شده است و با تهیه الکتروپمپ، تابلو برق و لوله مورد نیاز در حال اجرا است و تا دو ماه آینده این دهستان از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با اشاره به آبرسانی به روستای خروسی شمالی (شاوردی) در بخش مرکزی شادگان، افزود: این پروژه از ابتدای سال جاری آغاز شده بود که با پایان عملیات این پروژه، روستاهایی که با بی آبی مواجه بودند مشکل آن‌ها برطرف و از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

کرمی نژاد از اجرای پروژه آبرسانی در ۲۴ روستای دهستان بوزی خبر داد و گفت: دهستان بوزی با دارا بودن ۲۴ روستا و ۳۰ هزار نفر جمعیت از مهمترین دهستان‌های شادگان به شمار می‌رود که با تنش آبی مواجه بود. برای رفع بحران آب در این دهستان مخزنی با ظرفیت ۵ هزار متر مکعب در ۹ ماه آینده بهره‌برداری خواهد شد تا آب برای این دهستان وارد مدار شود.

وی خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته ایستگاه تقویت فشار البوحصار با ۹ روستای تحت پوشش، ایستگاه تقویت فشار شاه ولی با ۸ روستای تحت پوشش، ایستگاه تقویت فشار دریسیه دارخوین با ۹ روستای تحت پوشش، با تهیه الکتروپمپ و تابلو برق مورد نیاز در مدار بهره‌برداری قرار گرفتند و ۱۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در روستاهای نهر سلطان، ابوشلوک، چومه خزعلی و دیگر روستاهای مسیر اجرا شد که باعث تقویت فشار آب و پایداری لازم در این روستاها شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =