کتابخانه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو)، روستای تاریخی ضامنجان از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک را به عنوان روستای دوستدار کتاب در ایران معرفی کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، مصطفی مرزبان افزود: روستای ضامنجان در برنامه ویژه یونسکو به همراه 9 روستای دیگر ایران با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، به عنوان دوستدار کتاب معرفی شده است.

وی ادامه داد: روستای تاریخی ضامنجان از توابع شهرستان اراک، در نخستین جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب، به انتخاب هیئت داوران جزء 10 روستای برگزیده شناخته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: انتخاب این عنوان نشان دهنده فرهنگ بالای کتاب و کتابخوانی اهالی روستا به ویژه کودکان و نوجوانان است.

مرزبان تصریح کرد: باید در نظر داشت که تنها وجود کتابخانه و کتاب برای رونق مطالعه کافی نیست و باید از زحمات کتابداران و مروجین و کارشناسان فعال و پویا و همه ارکان روستای ضامنجان نیز قدردانی کرد.

وی بیان داشت: ضامنجان روستایی تاریخی در دهستان سده از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی است که در جنوب غربی شهر اراک و همجوار با این شهر قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =