کد خبر: 36636
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
گوجه

معاون وزیر و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: باتوجه به وجود ۲۵ تا ۳۰ میدان میوه و تره بار در تهران به منظور بهبود وضعیت بازار هماهنگی های لازم برای عرضه گوجه فرنگی استان بوشهر انجام شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از پات، محمد علی نیکبخت روز شنبه پس از بازدیدی میدانی از مزارع گوجه فرنگی کاران شهرستان دشتستان در نشست جمع بندی افزود: برهمین اساس باید بر نحوه بارگیری نظارت کامل صورت گیرد تا باری مطلوب به بازار عرضه شود.

وی با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی برای تازه خوری ۶ هزار تومان تعیین شده است گفت: مشکلات گوجه کاران با جدیت بررسی و با پیگیری‌های مستمر در سطح ملی چاره اندیشی می‌شود.

وی اظهارداشت: مهمترین وظیفه وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید و تولیدکننده است و همه ظرفیت‌ها در این زمینه به کار گرفته می‌شود.‌

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: این حق کشاورزان است که محصول آنها به موقع فروش برود اما همه این مسائل مربوط به وزارت جهاد کشاورزی به تنهایی نیست و دستگاه‌های مختلف در این زمینه تاثیرگذار هستند.

رئیس سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: بوشهر با تولید ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در زمینه تولید وعرضه این محصول حرف اول را در کشور می‌زند .

نیکبخت در خصوص الگوی کشت گفت: الگوی کشت بعد از ۴۰ تا ۵۰ سال با همت دولت سیزدهم تهیه و تصویب شده و امروز ستاد الگوی کشت به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با دبیری وزیرجهاد کشاورزی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۷ استان پیشرو با توجه به سطح زیر کشت کالاهای اساسی انتخاب شده و جلسه های منظمی تاکنون در استان‌ها از جمله خوزستان، فارس و همدان تشکیل شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی تاکید کرد: موضوع الگوی کشت یک موضوع فرابخشی است و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری لازم داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =